Display weer in orde!! Nee heb je, ja kun je krijgen

Het laatste cijfer, die achter de komma van de Autohelm ST30 snelheidsmeter viel meer en meer weg. Ik wilde daarom een nieuwe display monteren, en vroeg aan Raymarine of dat kon. De praktisch reden was dat de gevers onderin de boot het nog goed deden. Kes Kroner van Raymarine reageerde snel met de mededeling dat dat kon. Maar hij zei ook dat je de oude meter kon proberen te repareren door hem te openen, en dan de contactstrip tussen uitleeseenheid en print uit te nemen, en terug te zetten en dan het geheel weer in elkaar te zetten. Dat heb ik gedaan. Nee heb ik ,ja kan ik krijgen nietwaar??
De meter is vlot te openen door vier kruiskopschroeven aan de achterkant los te draaien. Dan zit de uitleeseenheid met een aantal clipjes vast geclipt aan de print. Die clipjes zijn gezekerd met kleine rubber keggetjes die je er zo uitwipt. Dan kan het spul gescheiden worden, de strip een paar keer in en uit, en dan weer gemonteerd. Dit klinkt veel ingewikkelder dan het is, het wijst zich vanzelf. Ik heb het spul weer in elkaar gezet, en het werkt!!!
Oja, een uitleeseenheid van de nieuwe Raymarine ST40I serie kan dus ook op de oude gevers aangesloten worden. Ook dat is goed nieuws.