deurtje van de toiletrolhouder

34-vaarders
Ergens in een test heb ik gelezen dat het deurtje waar de toiletrolhouder aan hangt verkeerd opengaat als je op het toilet zit. Is dat zo? Is het bij de nieuwere 34 al aangepast? wie van jullie heeft e.e.a. aangepast en hoe? etc.
Alvast bedankt. Ciao,

 
Dag Hans,
Als 34-vaarder heb ik mij verbaasd over de opmerking in de test (ik meen van de Waterkampioen) dat het deurtje verkeerd om opent. Inderdaad is het zo dat de toiletrolhouder niet makkelijk toegankelijk is, echter als het deurtje omgekeerd zou scharnieren kun je niet meer makkelijk bij de afsluiters. Het is maar wat je belangrijker vindt …
Niet aanpassen dus, is mijn advies.
Vr. groet,
Frank.

Frank,
Niet meer bij de afsluiters, hoe kan dat dan.
Ciao

Beste Hans,
Je kunt er dan nog wel bij, maar de toegankelijkheid is een stuk minder. Ik doel dan op de afsluiters onder het wastafeltje (3 stuks, meen ik). Ook het inspecteren van die ruimte (en checken op eventuele lekkages) is aanzienlijk praktischer met de huidige manier van openen.
Groet,
Frank
D34 - 113
 
 
2006-02-09_230629_Tigh_na_mara_compleet_tot_11-4_012.jpg

De gekozen oplossing is juist vreselijk handig! Papier blijft altijd droog. Als je vermoed dat je papier gaat gebruiken zet je het deurtje open voor je gaat zitten. Simpel!
Guido Flach
 
 

Hoe zit het met de luchtverfrissing? Kan je het luikje op een kier laten staan, als je bijvoorbeeld in de haven ligt? Dit luikje zit toch onder de buiskap, dus regent het niet echt in?
Inbraak, is de kans groter?
Ciao,

Beste 34 vaarders,
Ik zie dat jullie toilet-rol ophouder op de zelfde plaats zit als op onze 36’er, achter het deurtje. Prima plek.
Nu is mijn vraag, en dat zal Hans ook best willen weten of er een bestek-lade aanwezig is. 

Hallo Allemaal
Ik heb gelukkig nog de oude versie. Hierdoor kan ik makkelijk bij de ris afsluiters die achter het deurtje zitten, 4 stuks in het totaal.
Als je het WC papier nodig hebt ( gelukkig niet zo vaak per dag) kun je het van te voren over de bovenkant van het deurtje hangen. Je kunt dan normaal gebruik maken van het papier. Als je het vergeet is er niets aan de hand want je kunt er al zittend eventueel ook gewoon bij als je het deurtje opent.
Kortom prima plaats. Gewoon zo laten.
Ventilatie kan via luik in de natte cel. Omdat dat onder de buiskap zit en in de kleinste stand komt er geen water binnen. Kas op inbraak is nihil. Er kan niemand door dat kleine luik. Bovendien is het luik van de ingang veel makkelijker te openen als je kwaad wil.
Wat mij betreft is de 34 een heerlijk confortabel schip met uitstekende zeileigenschappen en daarvoor heb ik de boot gekocht.  Eventuele kleine ongemakjes neem ik met veel plezier voor lief.
Over 1 1/2 maand zeilen we gelukkig weer.
Rob

Rob,
Goede tip van dat wc-papier en over de ventilatie van de toiletruimte dacht ik ook hetzelfde.
Je praat over kleine ongemakjes, kan je ze noemen?
En wat die besteklade betreft, Leo, volgens mij zit die onder de kaartentafel of onder de salontafel. Ga ik er evnetueel op vooruit!
Ciao,

Hallo Hans,
De persoonlijke kleine ongemakjes zijn:
1.de sta hoogte. Ik ben zelf 1,92 m lang Dus geen sta hoogte.
2. Hierdoor is ook de zit achter de kaartentafel niet goed. Ik zit met mijn hoofd tegen het plafond. Uiteraard heb ik het knopje van de gordijnen weggehaald. Ook heb ik het kussen van de zitting vernieuwd door dunner schuimrubber te nemen. Scheelt circa 5 cm. 
3. De achterkajuit is vrij smal. Bij een aantal boten wordt die als er 1 achterkajuit is meestal iets breeder. Bij Dufour kan dat miet.
Ondanks al deze zaken, die ik van te voren allemaal wist, heb ik toch voor dit fijne schip gekozen en er geen seconde spijt van gehad.
Vriendelijke groet
Rob
 

Rob,
Bedankt voor je “ongemakken”. Ikzelf ben 1.80, dus zal daar weinig last van hebben. Die achterkajuit is toch nog 145 breed, heb ik gelezen, dus best te doen voor een jong stel. Anders maar voor in de punt, ook groot genoeg.
Ciao,