deksels bakskisten

bij mijn dufour uit 1977 kraken de deksels en buigen een beetje door. heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?
theo

Hoi Theo,
Een goede oplossing is waarschijnlijk op de deksel te verstevigen en de randen op meer punten te laten ondersteunen. Je kan met stevig hout en glasmatten met epoxy veel bereiken.
Succes,

Hallo Theo,
Wij hebben ook een D 29 uit 1977, maar bij buigt sinds dit jaar het deksel van ankerbak aan de voorkant door. Nu zag ik dat het deksel voor een gedeelte dubbel is en nu ben ik voornemens er enkele gaten in te boren en de ruimte vol laten lopen met epoxy, misschien kan dit ook bij de kuipbank deksels
heeft iemand hier al ervaring mee?

Groeten Jan

Hans en Jan,
bedankt voor jullie ideeen, ik denk dat ik het meest voel voor de oplossing van houten balkjes met epoxy.
ik denk er nog even over na.
groet theo

beste theo,
Ook bij mij doet zich dit probleem voor bij de ankerbak en de gasbun deksel.
Hoe heb je eea opgelost en wat zijn je ervaringen ?
Jan Faber
 
 

Hallo Jan,
ik heb in mijn deksel van de ankerbak een aantal 10 mm gaten geboord en daar in, opgerolde glasmat gezet ( rolt na het plaatsten voorzover mogelijk is weer uit )en deze gaten volgegoten met epoxy ( moest een aantal keren achter elkaar gebeuren daar de epoxy zich verspreide, er zal wel ruimte zitten in het schuim waar het in weg zakt )er onstaan zo een aantal "heipalen "
( groter als de geboorde gaten ) tussen de binnen en buiten schaal, waar het deksel zijn stevigheid weer van krijgt.
vorig jaar hebben we maar een aantal maanden met de boot gevaren maar het deksel boog niet meer door.