Dealers

Onze boot komt bij Noordschans vandaan, waar ervaringen zijn opgedaan
die (denk ik) zo beetje gemiddeld zijn of in ieder geval met de meeste
gebruikers overeenstemmen. Voor een kleinigheidje ooit wel eens in
Muiden geweest, prima geholpen maar niet serieus genoeg (mijn zaken) om
daar een goed oordeel over te kunnen hebben.



Afgelopen jaar bij Delta Marina Kortgene geweest voor de 50-uren beurt
van de motor en zeer professioneel geholpen. Misschien omdat ze wisten
dat ik een “Noorschans-klant” was… moeilijk te zeggen…



Vraag is eigenlijk, zijn er ook Dufour gebruikers die een nieuw schip
door Kortgene hebben laten leveren en zoja… het belangrijkste… wat
zijn de ervaringen?



Groet,

Rene.

Hallo Rene,
Wij hebben onze Dufour 30 in Kortgene gekocht. Er waren twee belangrijke redenen voor ons die de keuze bepaalden. Als eerste de inruil van onze vorige boot, dat was enkele duizenden guldens meer dan Noordschans. Als tweede de adviezen, die kwamen van een ervaren zeiler (Rob de Groot dus) en niet van een “autoverkoper” die verteld wat je wil horen. Ook de after sales ervaringen zijn goed, alleen het voordeel van Noordschans is dat ze onderdelen op voorraad hebben. (dus daarvoor ga ik naar Muiden).
Groetjes,
Peter

Peter,



Dat is duidelijk. Ik weet zeker dat mocht er nog een volgende Dufour
komen (voorlopig zeer tevreden met deze) dan wordt er minimaal
gesproken met Kortgene!

Support van je Dealer
Dat er dingen stuk zouden gaan tijdens onze zeilreis naar de Carieb was evident en dat ik geen gouden handjes heb om de zaken te repareren is helaas maar waar.Gelukkig kun je met behulp van medezeilers vaak problemen weer oplossen maar als je tegen merkspecifieke problemen aan loopt is er niets fijner dan een eenvoudig bereikbare dealer met kennis van zaken. Ik heb mijn boot niet bij Rob de Groot gekocht maar ik krijg van hem wel volledige support en hij is via de E-mail goed te bereiken. Als voorbeeld heb ik het volgende probleem.

De voorste watertank functioneert goed maar uit de achterste krijgt de pomp ineens geen water meer. (De boot is 2 jaar oud). Alle normale zaken gecontroleerd en een aantal malen opnieuw geprobeerd. Simpel zegt iemand uit Nieuw Zeeland, de ontluchter is verstopt. Maar nee, de ontluchter werkt. Even in de tank kijken dan. Op de blauwe Dufour tank zit een rode dop. Simpel, even opendraaien en dan?. de dop zit muurvast is deze vastgelijmd? Typisch een dealervraag.

Mailtje naar Rob dus?en binnen een dag het volgende antwoord:

Waarschijnlijk zit er een verstopping bij de zuigslang aansluiting op de tank
(in de tank) of het filtertje voor de drinkwaterpomp zit vol en omdat de achterste tank
lager ligt heeft de pomp wat moeite.
Probeer eens de slang vanaf de pomp door te blazen (richting tank).
Vergeet niet de kraan aan van de voorste tank dicht te zetten als je de achterste
tank gebruikt anders haalt de pomp lucht uit de voorste tank, da’s makkelijker dan
water !!!

Of er is een luchtlekkage in de zuigleiding.

Springt de pomp wel eens aan zonder dat er water verbruikt wordt?

De grote dop zit niet vastgelijmd, het is een inspectieluikje.

Ik hoop dat dit helpt!

Met vriendelijke groet

Rob de Groot
Dufour.nl

Dit is nou precies wat je op zo?n moment wilt weten en er volgen zeker meerprobleempjes.

Ren?,
Wij hebben onze Dufour 36 Classic ook laten leveren door Rob de Groot van Kortgene. De kleinere dingen zijn perfect afgehandeld en ik kan of kon het goed met hem vinden. Prima zover. Nu hebben we alleen een conflict over de gelcaot en saildrive. Dit is eigenlijk te groot voor hem, Rob schuift het af op de werf, wat niet kan, omdat hij keten aansprakelijk is. Maar ok? heeft zijn best wel gedaan, beetje traag. Over ons conflict kun je in andere actieve berichten lezen.
Als ik een Dufour zou kopen (als?!) dan zou ik bij Rob de Groot gaan. Een ander punt van aandacht is ook dat Rob levert onder Hiswa-voorwaarden. Noordschans en Muiden ( is trouwens 1 bedrijf) niet. Wat ik ook gehoord heb, is dat Muiden/Noordschans de garantie heeft afgekocht van Dufour (goedkopere inkoop, en dus grotere marge) en zelf zorgdraagt voor de garantie. Uit verhalen van anderen gaat dat niet bepaalt goed.
Succes,
 

Ik heb mijn Dufour 36 gekocht in Muiden. Prima after sales daar, door ervaren vakmensen. Zoals ik al meer hoorde, beter dan Noordschans.
Rob de Groot kan best een goeie vent en een prima zeiler zijn, maar dat wil niets zeggen of hij wat af weet van een boiler. (ik noem maar wat)
Een goede bekende van mij, die daar zijn boot gekocht heeft, had bijna in Kortgene een vaste ligplaats, vanwege de trammelant aan zijn boot. Rob de Groot denkt dat hij alles zelf kan maken, helaas is dat niet zo.
Ik heb gewoon een Nederlands garantie bewijs voor het casco, afgegeven door Dufour Frankrijk. Verder heb ik ook de Nederlanse garantie bewijzen van alle leveranciers van de rest van de onderdelen op de boot. Waarvan ik gebruik heb gemaakt bij het stukgaan van mijn walspanning, koelkast, windmeter en waterpomp binnen de garantie periode. Alles is met advies van Muiden goed opgelost.
Dus vertel niet dat Muiden de garantie afgekocht heeft bij Dufour. Rob de Groot betrekt zijn schepen via een Oosterijkse dealer, en daarom is hij gewoon duurder. Ook zal dat de oorzaak wezen dat Hans zijn klachten zo lang duren bij Rob de Groot.
Dus waarom zal ik geen nieuwe boot kopen in Muiden?