De naam is ... BLOND

Een Dufour 365 / 2 hut’s van pak weg 6 maanden oud, Blond ligt in de oude jachthaven
van Willenstad.
Mijn naam is Dolly Maaneman, ben afgelopen jaar overgestapt van een First 310 Racing
" hard werken " , naar snel en wel heel erg relaxed varen met mijn nieuwe 365.
Natuurlijk is het allemaal anders, geen overloop onder handbereik, geen lange genua rail
waar makkelijk een high aspect op past, ( Kees v Vliet lost dat wel op ) plus een kuiptafel
die naar mijn gevoel giga in de weg staat. Maar de kenners in mijn zeil vrienden kring
zeggen, dat varen met de toastjes op tafel heel hard kan gaan en zeker snel zal wennen.
Dit alles " natuurlijk zonder afbreuk te doen aan al het harde werken van een aantal
performance zeilers " onder ons.
Na 40 jaar wedstrijd/performancezeilen, is er voor mij een andere periode aangebroken,
eentje van relaxed zeilen en meer genieten, plus stukje voor stukje Europa ontdekken.

Ik wens iedereen dit jaar een geweldig vaarseizoen toe, tot op het water !

Hoi Dolly,

Hebben wij gesproken op de Natte Hiswa, jij over de 375 en je nieuwe 365, ik over onze snelle 34PP, “RAP”.
Zet je toastjes maar opzij en probeer ons bij te houden, dan spreken wij elkaar daarna wel bij een wijntje en een toastje aan boord bij jou, met die handige kuiptafel, oké?
Wij komen elkaar vast tegen. Wij varen regelmatig bij jullie in de buurt.
foto’s van Blond?

Ciao,

Hallo Dolly,

Welkom op dit forum. Gefeliciteerd met je keuze voor de Dufour 365 GL! Het is een snel en makkelijk te varen schip met veel comfort. Ik heb je gesproken op de de Hiswa te water. Je vertelde toen al enthousiast over de ‘Blond’. Onze 365 heeft als thuishaven Hellevoetsluis. In de weekends varen we graag op het Haringvliet en het Hollands Diep. Wie weet zien we elkaar.

Hallo Kees en Hans,

Dank voor jullie aardige reactie, wij komen elkaar
vast en zeker wel ergens op het water tegen.
En … zoals gevraagd een foto.
Groet Dolly