De buitendouche, waar te koop??

Vanmiddag was ik aan het klussen (vervangen van een gebroken bedieningskabel van de saildrive) toen ineens de buitendouche naar binnen kwam in het achteronder. Het kunstof bakje waarin de buitendouche normaal zit bleek totaal verteerd, en in stukken uiteengevallen. Hebben anderen dat ook bij de hand gehad en weet iemand waar een vervanger te krijgen is?? Het gaat om de buitendouche in de achterspiegel van de Dufour 30 en 32 uit de jaren rond 2000.
Jan Willem

Hallo JanWillem,

Deze zijn volgens mij gewoon bij watersportzaken te koop, ik heb de mijne bij Kok watersport in Rotterdam gekocht, zij hebben ook een webwinkel
Groet Gerard Twins

Dag Gerard, ik heb even gekeken bij Kok, maar de daar verkrijgbare douches vragen om aanpassing van het gat in de spiegel.
Ik wil dat graag zien te voorkomen en eentje van dezelfde afmetingen erin zetten, dat is veel eenvoudiger. Inmiddels heb ik van Piet Broertjes van de Mariposa de tip gekregen om het te proberen bij de Noordschans. Die blijken ze inderdaad te hebben, in zwart en wit. Zwart is opvoorraad en wit is in bestelling. Ik wacht even op een witte, maar als dat te lang gaat duren schroef ik er een zwarte in.
Dank voor je reactie.
Groet,
Jan Willem

Ik heb hetzelfde probleem en dacht een buitendouchebehuizing te kunnen bestellen bij de dufourimporteur in Lemmer. Na een maand (echt!!) nog steeds niks van hen gehoord te hebben heb ik gebeld en nog een formulier ingevuld te hebben, werd ik verwezen naar een reguliere watersportwinkel. Ik kon er niks bestellen. Dus wees gewaarschuwd.Bij de importeur willen ze dus geen klanten of hebben ze er teveel…

Dag Nino,
Jammer dat dat zo loopt. Gaat kennelijk erg goed met de business. Ik snap het en heel klein beetje, ze zijn pas importeur sinds enige jaren en destijds was er een andere importeur. Maar dan nog had hij je op zijn minst kunnen doorverwijzen, hij weet uiteraard precies wie de importeur was ten tijde van de import van onze bootjes…

Ik heb op advies van Piet Broertjes contact gehad met de Noordschans en die hebben me gezegd dat ze die dingen haddden, de zwarte op voorraad en de witte in bestelling. Roderik van dit bedrijf heeft me toegezegd er een zwarte naar me op te sturen, met een factuur erbij in. Ik wacht dat rustig af. Wellicht een idee voor jou? Hun contactgegevens zijn: telefoon 0168 – 403 550, email info@dufour-yachts.nl
Groet,
JW

Bakje is inmiddels binnen. Na telefonisch contact was de Noordschans vlot. Is inderdaad exact dezelfde, maar dan in zwart. Die zwarte gaan volgens Noordschans langer mee, ik kan dus even vooruit. Ben er blij mee, voor in totaal € 19,25 incl. verzendkosten. Gewoon vastschroeven op de plek van de oude in plaats van aanpassen van het bestaande gat in de spiegel spreekt me erg aan. Alweer een klusje van het lijstje.

Helaas is de ophanging van het afsluitdekseltje niet erg sterk. Die zijn wij intussen kwijt. Maar ja, veel water zal er niet in klotsen. Daarvoor zit ie te hoog. Succes er mee.