De Branie

Hallo allemaal,
Wij zijn net nieuw op dit forum (zie ons topic bij Even voorstellen).
Wij hebben dus ook een dufour 3800 uit 1983, de Branie geheten. Ook wij zijn razend enthousiast over ons schip en zijn van plan om er
vele jaren van te genieten.
Deze winter willen ons plafond vernieuwen, we hebben de spullen al in huis, en ook een zwakke plek in het dek aanpakken (inwatering bij organizer).
Bovendien overwegen we serieus om een rolreefsysteem aan te schaffen. Verder vinden wij dat ons roer wel erg zwaar draait. Wij overwegen om iets aan het bovenlager te doen, cq dit te vernieuwen.
Zijn er mensen met ervaring op deze 4 punten en hebben jullie nog nuttige tips dan houden wij ons aanbevolen. Wij zullen proberen om jullie ook van tips te voorzien zodra wij wat ervaring hebben opgedaan met veranderingen cq vernieuwingen aan ons schip.

Ook wij zijn nieuw op het forum (wel al een tijdje aangemeld maar nooit actief geweest) en hebben sinds 2007 een Dufour 3800 De davy Jones, en zijn ook razend enthousiast.
We hebben elkaar al eens ontmoet in de haven van Hoorn en daarna ook een stuk met elkaar opgezeild misschien weten jullie dat nog? ik (Chris) heb aardig wat foto’s gemaakt van jullie schip; als jullie interesse hebben wil ik ze wel allemaal via mail opsturen. laat het me weten. (zie hieronder een van de opnames)
Ook hebben we interesse in het uitwisselen van ervaringen betreft het roer al is het bij ons juist andersom er zit een ruime speling in de lagers.
We hebben ook veel documentatie bij ons schip gekregen; ik zal proberen het binnenkort te uploaden naar het forum.
Groet,
Chris en Astrid

 

Volgens mij staan er mooie zeiltjes op die Branie!
Ciao,

Hallo Ton & Shanna,
Ik had al een tijd niet meer op het forum gekeken, maar jullie 3800 ziet er zeer goed uit, wel bijzonder die mast met dubbele zalingen!
Dit is verre van standaard, betekend dit ook dat jullie een hogere mast en dus meer zeiloppervlak hebben als de uitvoering met standaard mast?
Ik weet dat er ooit een 3800CS is gemaakt met een andere tuigage 3/4 getuigd en een langere giek.
Bij ons op de Grevelingen vaart er een 3800CS rond, ik heb alleen nog steeds niet de gelegenheid gekregen om te kijken of dat we hem bij kunnen houden of dat we misschien wel sneller zijn.
Met vriendelijke groet,
Bas de Koningh
 

Hoi Bas,
Als je nu al je 3800 collega’s uitnodigt om op de zeilwedstrijd in juni 2008 in Numansdorp te komen, zie elders op het forum, dan kan je lekker met ze sparren en na de wedstrijd onder het genot van een bbq lekker allerlei gegevens e.d. uitwisselen. Het is echt gezellig!
Ciao,