Celeone en bemanning stellen zich voor

Dag mede Dufourvaarders,

Sinds zomer 2007 zijn wij de zeer trotse bezitters van de Celeone, een staalblauwe D40p, gekocht bij Messink.
Haar thuishaven is Groningen en de vaste ligplaats Hindeloopen.

We hebben er inmiddels al 2 reizen mee gemaakt naar de Oostzee. Werkelijk fantastisch zoals dit schip vaart, comfortabel en snel. Heel wat anders dan de Koopmans Tornado 2, waarmee we een aantal jaren met wisselend succes tegen de Noordzee golven hebben ingebeukt.

Groeten

Theo en Natascha
Celeone.jpg

Hoi Theo en Natascha,

Wat een schitterend D 40 P hebben jullie. Een heel mooie kleur, mijn complimenten. En…welkom op de site.
Jullie hebben de waterlijn flink opgetrokken, maar ondanks dat ligt de Celeone toch nog hoog op het water. Hoe komt dat?
Weinig meegenomen?
Die performance jachten varen prima, inderdaad.

Ciao,

Dag Hans en Sandra,

Dank voor je complimenten en welkom. Ja leuke waterlijnen hè, grapje van Dufour richting X-yachts volgens mij. Levert zeker in Denemarken en Zweden veel bekijks en opmerkingen op.

We hebben inderdaad niet zo verschrikkelijk veel aan boord: diesel, maximaal 1 watertank vol en nog wat losse stores voor ons tweeën.

Theo

Inderdaad een X-look. Ik vind het dus mooi gedaan.
Als ik van onze D 34PP de voortank niet vul, ligt het puntje ook boven water. Vind ik wel gaaf staan!
Maar vaak als wij op vakantie gaan is de RAP aardig bepakt en bezakt, dus weinig puntje boven water.
Ciao,