CE certificaat Dufour Classic 32

Beste,

Sinds maart 2024 ben ik eigenaar van een Dufour Classic 32. Ik ben al sinds maart dit jaar een duplicaat proberen te verkrijgen via de invoerder van Nederland. Nog steeds niks…
Maar zonder kan ik geen vlaggenbrief verkrijgen in België.

Heeft er iemand nog een origineel CE certificaat van een Dufour 32 Classic? Is dit een algemeen certificaat of staat er ook een serie nummer op? Mijn bouwjaar is 2004.

Met vriendelijke groeten
Bart

Kan me hier echt niemand een antwoord op geven?

Volgens mij staat het serienummer aan stuurboordzijde in de boot geponst, net onder de kikker.Aan een CE certificaat kan ik je niet helpen

Ik heb vorige maand ook een 32 classic gekocht en kreeg er een dik boek bij met alle leidingplannen, onderhoudstips, docu over apparatuur aan boord en achterin wat certificaten maar… met MIJN registratienummer erop dus daar heb jij helaas niets aan. De importeur is er niet meer ik probeer ook al contact te krijgen voor wat vragen en eventueel nieuwe onderdelen. Ik ga het nu via een ander land proberen.

Wij hebben een CE dec via Westdiep , Belgische invoerder , verkregen tegen 350euro en 2 tal maanden wachten

Dankjewel! Dan ga ik daar eens horen. Want in Nederland houden ze me al een jaar aan het lijntje!

Beste Bart,
Ik had hetzelfde probleem en heb dit verkregen via de fabriek in Frankrijk.
Hieronder de email die ik heb gestuurd :

Accueil <accueil@dufour-yachts.com>
hugo franken <hugo.franken@hotmail.com>; Yachts, Marketing Dufour <marketing@dufour-yachts.com>
Objet : FW: Welcome Mr. FRANKEN in the Dufour Yachts Community Service!

Good afternoon,
I’ve registered on the Dufour Community Service, see below.
But I could not fill in the registration form correctly.
The boat is a Dufour 30 Classic made in 2003 (I could not find it on the list).
FR DUF C 4735J203
Engine MD2020D 5102333322
Sail drive MS25 S A 50250225168
To obtain the “certificate of registration” from the Belgian governement I need a document
CE attest(declaration ecrite de conformité)
The previous owner of the boat has lost this document.
Is it possible to send me a copy of this document ?
In annexe some documents about the boat.
Thanks a lot

Ik kreeg antwoord van
Dear Mr Franken,
Please find enclosed a duplicate of the declaration of conformity for your Dufour 30 Classic.
My apologies for the delay.
Best regards,
Gillian CHAUVEAU
ADV / Sales Administration
+33 (0)5 46 30 68 90