Buiskap

Onze Dufour 30 is uitgerust met een buiskap van VD Werf van Made. Bleek dat je met de lierhendel niet volledig kon draaien, en we hebben dan kortere lierhendels in gebruik en de achterste steun weggehaald. Nu zouden we de buiskap en de huiken willen vervangen. Hebben jullie ook die ervaring en ongemakken? Is dralon/acryl best of katoen-polyester?
De in de fabriek gemonteerde buiskappen van Dufour zouden groter zijn en geen hinder veroorzaken om te lieren.
Johan 

Johan.
Ja, ook wij merken dat bij het lieren je snel “het behang van de handen” kwijt raakt. Het past maar net. De reserve lier is feitelijk te lang. Volgens mij hebben wij nog een originele buiskap.
Over het type materiaal heb ik (nog) geen mening. 

Er zijn wel verschillen in buiskappen op de D30’s. We kwamen in Enkhuizen iemand tegen die verbaasd was over onze buiskap. De lieren passen namelijk makkelijk en je kunt ze helemaal ronddraaien. Dus er zijn modellen die passen. Als je wil kun je wel een keer komen kijken.
Onze buiskap is vanaf de werf meegeleverd, gemaakt van Dralon. Daar hebben we nu ook een aansluitende kuiptent van laten maken bij De Vries. De kwaliteit van Dralon is goed. De buiskap is 6 jaar oud en is in prima staat. Dit jaar de ramen laten vervangen (service van De Vries), dus nu weer helder zicht.
Groet,
EwaldEwald39537,4231828704

Johan,
Ik kan je een perfecte buiskappen bouwer uit Oud Beijerland aanraden. Anne Schipper. Goedkoop en perfect werk. Als je verteld hoe je het wilt hebben (met je lierhendels e.d.) maakt hij het zo. De buiskappen staan strak, gemaakt van de juiste stof en met RVS-beugels. tel. 0186-612664. Hij heeft het wel druk, dus geduld. Maar wil je een mooie kap, een echte aanrader.
Doe hem de groeten van me.
Ciao

Ewald en Piet,
hebben jullie een foto van jullie buiskap? Is de kleur navy blauw zoals +/- de zetels? Zijn de zeilhuik en rolfokhoes van hetzelfde materiaal en kleur?
Johan
 


 
 
2008-03-30_143843_IMG_6629.jpg

Hoi,
De kleur is hetzelfde als de huik. Ik heb twee foto’s, maar helaas niet van echt dichtbij. Maar je kunt het model goed zien
2008-03-30_153712_Dufour_30_2.jpg

Sorry jongens,
Ik vind dit weinig sportief gestroomlijnde buiskappen. Zonde, want zo’n 30 kan veel sportiever ogen met een mooie gestroomlijnde buiskap.
op www.jlvg.blogspot.com zie een foto van de buiskap van de RAP. Veel gestroomlijnder en toch de mogelijkheid om de lierhendels rond te draaien. Ook bij onze ex-Borrias (Dufour 36 Classic) was rekening gehouden met zowel de lierhendels van de genua-lieren als de vallieren. Als jullie meer foto’s willen, kan ik ze via e-mail wel even sturen.
Ciao,

Jongens,
Ga jullie nou maar eens gauw praten met Anne Schipper in Oud Beijerland. Hij maakt de boot veel sportiever en dan toont de 30 ook veel gestrekter.
Ciao,

't Ja Hans, ook al toont de buiskap minder sprortief … het tegendeel geldt voor de bemanning … maar ja, die staan niet op de foto h?!

Het is dan toch heel leuk, een sportief ogende zeiljacht en een sportieve bemanning!

Hallo allemaal, op onze Alliance is een buiskap van Jan Schokker uit Volendam gemonteerd. Wij zijn er tevreden mee, omdat hij net wat ruimer is en meer beschutting geeft dan de buiskap die origineel is meegeleverd. Sportief? Ik weet het niet, hij doet voor ons precies wat hij moet doen, en we kunnen de lierhandels makkelijk ronddraaien. Op even voorstellen kun je een foto van ons schip et buiskap
Op verzoek kan ik een foto mailen, maar het si een nogal groots bestand en ik weet niet hoe dat te verkleinen.
Groet,
Jan Willem

Bedankt voor de buiskap foto, nu snap ik waarom mijn buiskap nogal moeilijk op te zetten was.
Als ik vaar zal mijn kap vaak plat liggen voor het uitzicht. en alleen snachts en bij regen gaat hij naarboven
Vr. Gr. Bolero