Bruinvissen

Afgelopen week hebben wij op twee verschillende plaatsen bruinvissen gezien:

  1. 7 mei 2008; 16.00 uur; Oosterschelde, nabij de Schelphoek bij Burghsluijs. Twee bruinvissen op circa 50 a 100 meter afstand. (zie foto).
  2.  11 mei 2008; 12.00 uur; Grevelingen; 3 mile westelijk van Bruinisse. 1 Bruinvis. Circa 2 meter naast de boot.
    Kijk, hier word ik nu vrolijk van. Zijn er meer waarnemingen gedaan en foto’s gemaakt? mariposa39583,3038888889
    2008-05-14_223417_bruinvissen.jpg

wij zeilen nu 9 jaar op de oosterschelde vanuit de roompot en de laatste 3 jaar zijn ze te zien, en als je de zee opgaat bij de onrust zwemmen steeds vaker zeehonden. geweldig mooi.
groetjes Medard  

Wij hebben afgelopen zondag ook een bruinvis gezien in de Hals op de Grevelingen. Zie
zeezoogdieren.org/content.ph … _from=8&uc at=&archive=&subaction=&id=&

Hij zwom ca 10 minuten mee met de boot.
Groet, Jeroen

Ik kom steeds vaker bruinvissen tegen op de Oosterschelde.
Vorig jaar verscheidene keren.  Dit seizoen bijna ieder weekend.  Tijdens het Hemelvaartweekend hebben we er gespot bij Burghsluis, voor Zierikzee en zelfs ter hoogte van Kattendijke. Altijd 1 of 2 dieren, nooit meer. 
Volgens sommigen is het geen goed teken dat we ze meer en meer zien.  Door gebrek aan voedsel in open zee zouden ze steeds vaker de Oosterschelde opzoeken.
Het blijft in ieder geval altijd mooi om te zien.
 
 
 

Hoi,
Gaaf h? die bruinvisjes. Wij hebben er verleden jaar 6 gezien in het geultje voor Burghsluis. Ook rondom de boot hebben we ze regelmatig gezien.
Ik weet dat er ook 1 in de grevelingen zit, maar nog niet gezien.
Door onze snelheid , zwemmen ze graag met ons mee, natuurlijk!?
Ciao,