bouwjaar LILJE 2003 en bouwnummer 437

Er staan diverse Dufours 32 classic te koop en zie dat er DC 32 met een bouwjaar 2004 te koop wordt aangeboden. Mijn DC32 dateert van april 2003 met bouwnummer 437 en voor zover ik geinformeerd ben, schijnt dit de laatst geleverde DC 32 in Nederland te zijn. Mijn vraag is of er jongere DC32 in Nederland zijn en ik zou daar graag het bouwnummer van willen weten.

Ik hoor het graag
Eddy vande LILJE

Sinds vier weken zijn wij ook in het bezit van een dufour 32 C van 2003 weet het bouwnummer niet uit het hoofd zal eerdaags even kijken naar het nummer.

Hoi Eddy,

mijn Dufour is voor zover ik weet ook uit 2004, en heeft bouwnummer 444.
ben je in ieder geval niet de laatste :wink:

Hallo Frank, ik twijfel niet aan je bouwnummer maar weet je het zeker. Want volgens mijn vorige eigenaar zijn de laatste Dufours 32 Classic in 2003 gebouwd. Hij kan misschien ook bedoelen dat de laatste in 2003 in Nederland geleverd is.

Ik hoor graag van je
Overigens is door de grotere roeruitslag de manoeuvreerbaarheid sterk verbetert. Nog bedankt voor je technische details

Beste Frank, het bouwnummer van de boot staat aan stuurboordzijde op de romp. Als je het achterluik in de slaapruimte achter opent dan zie je op de binnenzijde van de bakboordromp ook het bouwnummer. Bij mij staat er 437

Ik ben benieuwd of er meer boten in Nederland varen die een jonger bouwnummer hebben dan 437.

Groet
Eddy van de LILJE

Ons bouwnummer is 418 het betreft hier een dufour classic 32 van 2003

Eddy,

Ik heb het echt goed hoor! Bouwnr staat idd in de romp gedrukt aan SB zijde, ook achter het luik heb ik nr 444 gevonden en het nummer is ook in je ankerbak te vinden. het kan natuurlijk wel zo zijn dat de boot in 2003 gebouwd is en in 2004 uitgeleverd.

Mijn Dufour 32 Classic is van 2004. In de ankerbak heb ik het nummer C451 3B 404 gevonden. De boot is nieuw verkocht in september 2004. Lag eerst in Zuid-Beijerland, maar sinds 2010 in Lemmer.

Ik heb bouwnummer 447. De boot is opgeleverd in 2004. Naar ik heb begrepen van de vorige eigenaar echt een van de laatste, want een orginele handleiding in boekvorm was er niet meer bij. Die oplage was klaar. Heb dus een kopietje :slight_smile:.


Wij hebben nr 430 gekocht in 2003 Noordschans