boiler

vooreerst een oprecht ahoi aan alle dufourvaarders !!
En dan meteen een vraagje op jullie loslaten haha : betreft de warmwaterboiler. onderaan de boiler zit (logisch op het laagste punt ) een afvoerkraantje met een klein  zwart kraanklepje…via dewelke ik de boiler laat leeglopen op het einde v/h vaarseizoen. Nu stel ik echter vast dat ook bij gewoon koud watergebruik er  water uitsijpelt. Mijn vraag …hebben jullie ook wat waterverlies of zit dat kraantje potdicht bij jullie? Ik heb voorlopig over het kraanteutje een passend slangetje geschoven het andere uiteinde v/h slangetje duw ik in een plastiek flesje dat op de bodem v/d kist ligt en zo vang ik alle klutsjes op. 
 
wars van bovenstaande : wat zeilt ie toch prachtig …dit weekend met 4bft 7.3 knopen !!
may the wind allways blow !
Guy 

Guy,
Lekker bootje, inderdaad!
Ik zal eens kijken naar dat kraantje bij mij aan boord. Volgens mij kan je het kraantje wat aandraaien, maar hoe weet ik niet precies. Anders ff een mailtje naar de dealer!?
Ciao,

Hoi, ik ben nog maar pas een dufour vaarder maar de forums lijken me heel handig, nu even een reactie op de boiler, het zit zo dat je normaal bij een huisinstallatie op CV en Warmwater een expantievatje gezet word meestal een klein rood of blauw keteltje dit dient om de uitzetting van het water bij het opwarmen op te vangen daar dit niet aanwezig is op de boot zal bij het opwarmen van het water de druk toenemen en het overdrukventiel opengaan als dit niet moest gebeuren zou er schade kunnen ontstaan aan het watersyteem, dus geen zorgen over maken, om het ongemak op te vangen kan je dus best werken met het flesje en de leiding zoals elders beschreven