Blokken onderaan de mast

Heeft er al iemand de blokken onderaan de mast vervangen, bij mij zit de helft vast en is al serieus beschadigd waardoor de vallen ook zwaar gaan lopen, nu is het zo dat ik er eentje vervangen heb in het voorjaar maar ik moest een extra harpje gebruiken omdat de sluiting niet lang genoeg was en deze niet kon scharnieren over de bevestiging, tot nu toe heb ik nog niks passends gevonden dat ook kwalitatief goed is.

Willy.

Op een Dufour 30 is dit geen probleem, een schroevendr. tussen moer en mastvoet. Aan het blok draaien en het is los.
Kan je een foto sturen.

Gr. Wim B. Bolero30@gmail.com

Hoi Willy,

Op onze RAP, 34PP, zitten (dure) Harken blokken. Deze passen wel op de ogen, ringen onderaan de mast. Ik heb zo even geen voorbeeld, maar als ik op de RAP kom, dan wil ik best even een foto maken, als voorbeeld.
Heb jij zelf een voorbeeld van de blokken.

Wim bedoelt waarschijnlijk van die blokken van Lewmar met een moer en een schroefdraad. Deze zitten niet op mijn 34PP, RAP.

Ciao,

Willy hier een foto. Het is nog niet goed te zien, maar allicht beter dan niets.

Ciao,
mastvoet RAP.jpg

Ken je misschien het type of bestelnr. van het blok, ik heb op de harken site al een keertje gezocht maar vond niet direkt wat ik zocht, waarschijnlijk heb ik er naast gekeken, in ieder geval bedankt voor de reactie.

Als ik op de RAP ben zal ik eens kijken of ik iets van een artikelnr. kan vinden of zoiets.

Ciao,

O.k gevonden, het zijn ESP teardrop bloks verkrijgbaar in verschillende maten