Blauwe beschermrand van genua afgehaald

Hoi, hoi zeilers,

Ik heb de stoute schoenen aangedaan en de blauwe beschermrand van mij genua afgehaald. De genua gebruiken wij bijna niet, mede door die lelijke blauwe (“rouw-”)rand. Het was al tijden een doorn in mijn oog. Ik heb nu de rand er af gehaald, maar wat een klus (wist ik van te voren hoor!). De stiksels van het blauwe doek lostoornen, viel nog wel mee. Wel goed kijken of het een los stiksel, alleen voor de blauwe rand is, of een onderdeel van het zeil. Maar na het verwijderen van de blauwe stof zat dit doek vast met 2-zijdg tape aan het zeil. Ik wist dat ook wel, maar het was een groot probleem om het er af te krijgen. Eerst de tape zelf, veel peuteren, met een mesje en onderdeel van een nagelgarnituurte. Nadat al het tape weg was, zo’n 60 meter, bleef er op het doek nog een heel plakerig spul zitten. Na advies gevraagd te hebben bij zeilmakers, aan de gang gegaan met sticker-verwijderaar en aceton. Na ongeveer 10 uur werk was het er allemaal af (bijna). Maar wat een klus. Ik wil de gaatjes die door het stiksel zijn ontstaan afplakken met diepte strepen tape (wit natuurlijk), alleen nog uitzoeken waar ik dat kan kopen, iemand een idee?

Nu laat ik het zeil nog even controleren bij Kees van Vliet en ik heb weer een mooie performance laminaat genau voor op RAP. Gaan wij nog harder!

Ciao