Bilgepomp werkt niet

Goedenavond,
Ik ben Jan en nieuw hier. Sinds 3 weken ben ik de trotse bezitter van een dufour 2800.
Na lang zoeken heb ik een exemplaar gevonden die geheel aan mijn wensen voldoet.
Ik ben de boot nu aan het ontdekken en heb hierover een vraag. In mijn boot is een bilge pomp elektrisch bediend en een handpomp buiten.
Als ik de pompen gebruik kan ik niet ontdekken dat er ergens water naar buiten komt, ook in de bilge blijft er water staan.
Is er misshien een afsluiter die ik over het hoofd zie. En waar komt het water vandaan wat nasr de bilge loopt,is dit alleen van de schroefas of ook van de bakskisten .Alvast bedankt voor jullie reacties. Gr. Jan

leg hem eens in een bak(je) met water. Als er spanning op staat en hij dan ook niet werkt zijn de balgen waarschijnlijk verdroogd. Waar het water vandaan komt is altijd een raadsel. Kan de schroefas zijn, kan een andere lekkage zijn. Dat wordt zoeken. Er zit geen afsluiter tussen.
De handpomp zal ook wel verdroogd zijn. Zoek eens op youtube of er iets te vinden is over reparatie.
In het blad De Waterkampioen ( bestaat niet meer ) heeft er wel eens een artikel over gestaan.