Bijbootje

Heeft er iemand ervaring met een rubberboot op een 34p?
Ik wil graag een rubberboot aanschaffen maar ik zit een beetje met waar ik hem moet opbergen. Ik ben benieuwd wie de rubberboot onder de giek heeft en of hij hier erg in de weg ligt. Ook dekt hij dat het hoofdluik af en ik ben beniewd of het dan erg donker wordt in de kajuit.
Een andere optie is het voordek maar volgens mij ligt hij daar erg in de weg en kun je er moeilijk omheen en moeilijk bij je anker.
Ben ook wel beniewd naar de maat van de rubberboot. Ik zal zelf aan 2m of 2.2m te denken maar ik weet niet of je daar een beetje mee kan varen?

Ik kan bijna niet wachten tot hij weer in het water ligt!!! Het begint nu echt te kriebelen
Groetjes
Nick

Hoi Nick,
Zoals je begrijpt hebben wij ook een bijboot aan boord voor de komende reis. We hebben uitgebreid de mogelijkheden onderzocht en hebben uiteindelijk een boot, type 245 Aquadutch gekocht.
We hebben deze maat/merk gekozen omdat hij lekker “dik” is en een opblaasbare bodem heeft. Ook de prijs heeft meegespeeld. Deze maat kan op zijn kop op het voordek liggen en stopt dan achter het kotterbeslag. hierdoor is het ankerluik volledig vrij en kunnen we nog goed ankeren.Hij past opgevouwen zonder problemen in de Bakskist. 
Het blijf natuurlijk wel een heel geval, +/- 30 kg het kost dus wel wat zweet om hem netjes in/uit de bakskist te krijgen.
Ik zou zelf geen boot van 2/2.2 kopen. wij kunnen met z’n vieren (twee groten en twee kinderen van 5) goed varen maar je hebt niet veel ruimte over.
Wij hebben hem eens onder de giek gelegd maar dat blijft behelpen. ten eerste is het lastig om hem daar te krijgen en ten tweede is het een heel geval op het kajuitdak. Wij gaan voor het voordek.
Ik hoop dat je de info kunt gebruiken.
Groetjes Ren?Ciao Bella38778,3659490741

Beste Nick,
Als je de boot tijdelijk opgeblazen wilt vervoeren, kan de boot volgens mij ook onder de spruit van de achterstag hangen. even met een touw om de boot vastmaken aan de preekstoel of kikkers en voor een kleine tocht ben je hem kwijt. Wij doen dit nu ook op onze 36 Classic. desnoods maak je een blokje bij de spruit vast met een lijntje er door, om de boot op te hijzen.
Succes,