Bevestigingen interieur

Hallo allemaal!

Heeft iemand enig idee hoe ik de volgende bevestigingen kan verwijderen:

Is dit kwestie van uitboren en daarna gaan schroeven? Of is er een magisch kliksysteem dat ik nog niet ontdekt heb?

Helaas zijn het popnagels, wordt dus boren en daarna opnieuw bevestigen.

met een grote popnagelschaar zijn vergelijkbare popnagels terug te plaatsen.

groeten Paul

Dit weekend heb ik het frontpaneel van mijn keuken verwijderd. Hierdoor kreeg ik ruimte om mijn waterslang te vervangen. Uiteraard heb ik ook de popnagels uit moeten boren.
In het polyester ga ik nu blindklinkmoeren plaatsen. In deze moeren kan ik dan wel inbusboutjes met een tapse kop monteren. De koppen van deze boutjes zijn net zo groot als de popnagels. Daarnaast zit er in het midden ook een gaatje waardoor het net popnagels lijken. Grote voordeel is dat het ten alle tijden weer los kan.
Ik doe mijn best een foto te uploaden.
Met vriendelijke groet, Paul de Man

Goed idee! Welke blindklinkmoeren wil je gaan gebruiken (materiaal en maat)? En waar haal je ze?
Blindklinkmoeren blijven een lastig ding om te vinden… Ik heb een vrij eenvoudige handmatige tang, waarmee in elk geval M4 monel niet lukt :sunglasses:

Bij de betere doe het zelf zaak zijn deze moeren te koop.

Ik haal ze lokaal bij Bas van Zanten in Culemborg. kosten ca €8,00 voor 50 stuks.

De best passende maat is M5 met een verzonken inbusbout. om de moeren in te trekken gebruik ik een speciale tang die hier voor gemaakt is.

Helaas krijg ik het niet voor elkaar foto’s te plaatsen :cry: , wellicht kan iemand mij hier ook nog een tip over geven…

Groeten Paul

Van welk materiaal zijn de blindklinkmoeren die je gebruikt?

De moeren zijn van gegalvaniseerd staal die ik lekker in de vaseline invet. Daarna kan ik de RVS inbusbouten met een vergelijkbaar vet monteren.

en bij deze de foto’s met dank aan Leo :wink:

groeten Paul

zoek ook eens onder de naam spreidmoeren en spreidpluggen.