bevestigen net aan railing

Heeft iemand ervaring met het bevestigen van een net aan de railing? De bovenkant is geen probleem maar hoe maak je de onderkant vast. Onze boot heeft geen gaatjes in de schuurlijst.
justus

Beste Justus,

Misschien is het mogelijk om een onderdraad te spannen, net boven het dek tussen je scepters. Zo, dat de draad niet naar boven glijdt. Let wel op je kikkers. Het is heel lastig als je geen ruimte bij je kikkers open laat om deze te belggen bij het aanleggen.
Succes,

wij hadden hetzelfde probleem; als je echter een net koopt met een ingevlochten onderlijn (en dat zal meestal het geval zijn) dan kan je in elk geval die onderlijn zekeren aan de voet van de scepter. in theorie kan je (of een kind) dan nog tussen die onderlijn en voetrail doorschuiven maar als het net strak strak gespannen staat, zal dat een behoorlijk moeizame exercitie zijn (het net zal je toch eerst tegenhouden). andere optie is het boren van 1-2 gaatjes in de voetrail tussen elke scepter in, zodat je daar een lijn tussen kan laten lopen; wij hebben hier van afgezien daar dit een behoorlijke boorklus is.

Afgelopen zomer voor mij D34 Performance de volgende (ideale) oplossing bedacht:
Voor beide boorden 2 extra stalen relingdraden laten maken iets korter dan de normale. Deze draden boven en onder door het net geregen. Nu kan ik deze draden op het voorschip met een harpsluiting aan de preekstoel bevestigen, hang het net buiten de zeereling om naar achteren waar ik beide draden met en dun lijntje opspan. De staaldraden maak in met een behoorlijke hoeveelheid niet al te dikke tie-rips vast aan de scepters (boven en onder) en bovenste reling draad. Blijft perfect zitten en is (in geval van wedstrijd bijv) eenvoudig te verwijderen. Knip tie-rips door maak 4 harpjes los en knoop vier lijntjes los. Zorg wel dat je altijd een flinke bos tie-rips aan boord hebt .
Op spaces.msn.com/members/maatskip/ zijn nog wel wat foto’s te vinden in het album Maatskip-divers waar je een indruk krijgt.
Succes ermee, heb je nog vragen laat dan maar weten.
Menno
D34 Performance - MaatskipMaatskip38712,5721412037