Beslag bijplaatsen

Afgelopen weekeinde hebben wij dan eindelijk de sleutels opgehaald van onze classic 32 en kunnen we gaan wennen aan het bezit van de boot. Een van de puntjes is dat onze boot alleen aan stuurboord een hijsliertje heeft. Aan bakboord zijn de vlakken voor het monteren wel zichtbaar. Mijn vraag is nu of er bij deze uitvoeringen (cruising oid in tegenstelling tot ‘Grand croisiere’ ook multiplex ipv balsa op die plekken in de sandwich opgenomen is. En, mocht dat niet het geval zijn, wat de beste manier is om toch die lier, klemmen en organisers netjes te monteren.

Peter,
Aan de linkerkant zit ook een aluminium plaat ingelamineert, je kan dat zien door het plafont in de achterkooi los te schroeven.
Je kan hietr zonder problemen een extra lier en stoppers monteren
 
Mvg
Gerard (twins)
 

Dag Gerard,

Bedankt, dat was wat ik weten wilde. Ik heb nog geen gelegenheid gehad even dat serviceluikje eraf te schroeven, maar hoopte dat er zoiets in zou zitten.

Beslag is bijgeplaatst.
Op zich een pijnloze operatie, het aluminium is inderdaad aangetroffen. En passant nog wel een bizarre ontdekking gedaan: De moeren van de rechtse klemmen (ik had de boel daar even open om te kijken hoe ze dat daar gedaan hebben) zijn alleen aan de achterzijde van moeren voorzien. Aan de voorzijde hadden ze wat ruimteproblemen ondervonden en maar geen moertjes geplaatst…De Franse slag is wel op meer puntjes in de boot terug te vinden, maar we zijn behoorlijk tevreden met de boot en met de extra touwtjes naar achteren gaat het zeilen nu een stuk comfortabeler.