bed maken in kajuit

Wie heeft ervaring met het maken van een (uitschuifbaar) bed in de kajuit, zodat daar een soort 2-persoons bed te maken valt? Aangezien we zeilen met 2 kleine kinderen is het prettig als zij in de punt kunnen slapen, zodat wij nog op kunnen blijven en in de kajuit zelf kunnen slapen.
Benieuwd naar jullie ervaringen?!
Groeten, Anne Kristel Dekker

Op dit moment staat er een Dufour 2800 te koop op marktplaats. Hier ben ik wezen kijken. Deze persoon had een dergelijke oplossing gemaakt. Degene die em te koop aanbiedt komt uit Zoetermeer.
 
suc6!

Beste Anne,

Toen wij onze D2800 hadden gekocht bleken aan de buitenzijde van de houten randen van beide dwarsbanken/kooien een lat bevestigd te zijn waarop dwarslatten konden worden gelegd om uiteindelijk van rug tot rug een bed te maken, elke avond. Met een paar extra houten latten en extra matraskussens moet je zo een groot bed midden in de kajuit kunnen maken.

Maar waar wil je al dat extra materiaal overdag laten, als de hondenkooi ook al vol ligt met spullen? Ik raad je aan vooral ervoor te zorgen dat de twee dwarskooien prettig slapen, door goede bodems en goede matrassen.

Hallo Anne,
Een tijd geleden heb ik wat fotos gedownload, met ook het idee om een (2p)bed in de kajuit te maken. De auteur is mij onbekend, maar hoop,  dat waneer hij/zij deze fotos weer ziet, deze geen bezwaar maakt als ik ze weer opnieuw plaats.




Misschien heb je er iets aan
Groeten ErwinJonas39676,879537037
2008-08-16_210044_3.jpg
2008-08-16_210341_4.jpg
2008-08-16_205926_2.jpg
2008-08-16_210017_1.jpg

Origineel zijn er twee hardhouten platen, deze liggen onder de langsbanken in de kajuit en een draagbalk (ligt in de berging sb zijde).
Je kunt zo gemakkelijk een dwarsslaper maken van prima afmetingen. De twee kussens zijn bij mij in gebruik als rugkussens in de kajuit. Het bed is zeer gemakkelijk te plaatsen en de wc blijft bereikbaar voor zowel de voorhut als de salonslapers.
Mocht je dit nog willen zien, mail dan even voor foto’s.
 
vriendelijke groet,