batterijtje van de Sappel watermeter

Beste Leden,
Mijn watermeter van de Classic 36, bouwjaar 2000 werkt niet goed meer. De watermeter onder de wasbak in de toiletruimte wel, maar op he instrumentenpaneel blijft het klokje op 00 staan. Nu zit er aan de watermeteraansluitng een kabeltje met een label. Daarop staat een bebroken batterijtje met een datum (bij mij is dat 31-12-2010) Omdat verder alles goed werkt vermoed ik dat dit batterijtje moet worden vervangen. Ik heb enige foto’s hiervan gemaakt ter verduidelijking.Die kan ik U indien gewenst direct naar Uw eigen e-mailadres sturen, want het lukt mij niet ze hieraan toe te voegen.
De vraag is concreet:WAAR ZIT DAT BATTERIJTJE ? De dealer kan mij niet helpen.
 Bedankt voor de hulp.

Dag Evert,

Ik kan je niet dirtect antwoord geven doch ben wel nieuwsgierig naar de foto’s. Vandaar mijn tip om aan te geven hoe je deze aan het bericht kan toevoegen. Zet betreffende foto’s voor het gemak even op je bureaublad (desktop). Gebruik een fotoprogramma om de foto te verkleinen (via formaat). Een breedte van 400 pixels is meestal wel OK. De bestandgrootte is dan nog maar enkele tientallen kbytes. Sla de foto opnieuw op, b.v. onder een nieuwe naam op je bureaublad. Ga ik het bericht staan (kan via de edit knop welke onder het typeveld staat). Kies nu het tweede pictogram van rechts gerekend van de bovendste rij boven je bericht. Het boompje met pijltje. Er wordt nu een nieuw veld “bladeren” zichtbaar. Blader naar b.v. je bureaublad en klik de betreffende verkleinde foto aan. Kies openen, kies OK. Wacht even op het uploaden en je foto staat in het bericht. Ik ben benieuwd.   
Overigens kan het ook anders. Op www.sappel.com staan diverse watermeters. Welk model heb jij?mariposa39159,4753240741

Dag Evert,
Afgezien van het feit dat jouw meter defect is heb ik een vraag. Ik ben al even op zoek naar een goede watertankniveaumeter. Ik realiseer me nu dat het ook anders kan. Gewoon een watermeter met pulsteller opnemen in de tankafnameslang en deze watermeter het aantal verbruikte liters laten tellen. Op het display een pulsteller die aftelt en die je kunt resetten naar een bepaalde volstand (de tankinhoud) zodra de tank weer vol met water getapt is.

Werkt het inderdaad op deze manier? Hier ben ik wel nieuwsgierig naar.