Antifouling

Beste vaarders.

Helaas als buitrenbeen 525 sluit ik me aan bij 455 als het mag.
Kan iemand mij vertellen welk merk antifouling (zwart) Dufour La Rochelle toepast bij oplevering?

Als ik het Dufour vraag hoor ik alleen maar de echo van mijn roep.

Wie weet het?

Groet,

Guus in 't Veld

Hoi Guus,

Dat maakt opzich niet zoveel uit. Je moet alleen weten wat voor soort anti-fouling het is. Over het algemeen wordt er een soort zelfslijpende anti-fouling ogesmeerd. Ik zelf koop tegenwoordig mijn anti-fouling in Duitsland bij SVB (www.svb.de). Ik neem dan het eigen merk, Seatec. Heel goedkoop, voor 2,5 liter betaal je nog geen eur 52,- Je hebt 2 soorten, de één wat sterker dan de ander. Ligt aan je vaargebied en of je langer in het water blijft. Zeker bij zo’n grote 525, telt elk litertje. Ikzelf kan met 2,5 liter mijn boot doen. Ikzelf verdun het een beetje om de hele boot te dekken. RAP gaat elk jaar uit het water en ik hoef dan niet van die dikke lagen te smeren. Bij het afspuiten is gelijk ook het grootste deel van anti-fouling weg. Gladheid is snelheid!
Trouwens RAP is afgelopen winter in het water gebleven en ik heb weinig aangroei. Vrijdag gaat RAP het water uit, dan kan ik het geheel aanschouwen.

Mogelijk heb je hier wat aan, kijk anders ook even op mijn zakelijke site.

Ciao,

Beste Dufourvaarders,

Het service email contactadres van Dufour France heeft geantwoord. Dat communicatie kanaal werkt dus!!
Stellaspeed van Peitures Castellano in Marseille is de antifouling die Dufour heeft toegepast op de 525 Sisi Lais.
Daar het zeer goed gehecht was en na 2 seizoenen zeer weing aangroei had wil ik het weer toepassen.
Maar nu kijken waar ik het kan kopen.
Ik heb intussen de firma Castellano een Email gestuurd met de vraag waar ik het kan kopen.
Of weet iemand dit???

Groet,

Guve

Guve,

Weet je zeker dat de anti-fouling er vanaf Frankrijk op zit? Misschien heeft je dealer voordat de boot te water ging zelf de anti-fouling gesmeerd. Dat was bij mij het geval (via Messink).

Ik ken deze anti-fouling niet, maar je kan zo een andere anti-fouling er overheen smeren die ook voldoet aan je eisen, mits het een anti-fouling is met teflon.
Het zal ook wel niet toegestaan zijn in Nederland.

Ciao,

Hallo Hans,

Ik heb de boot zelf opgehaald en gecommissioned in La Rochelle bij de Dufour werf.
Hij is aangebracht op een epoxy ondergrond.
De boot is overgedragen in 2009 in Engeland nadat wij hem voor de Engelse dealer hadden opgehaald om hem aan ons te verkopen.

Ik laat je wel weten wat de prijs is en waar het te koop is. Ik wacht op een mail uit Marseille waar de verf wordt gemaakt.
Deze antifouling is koperhoudend en is glad op te brengen zonder sinasappel effect.

Groet,

Guus