Antenne op reling

Sinds vorige zomer zijn we in het bezit van een radio waarmee ook marifoonkanalen beluisterd kunnen worden. Handig naast de marifoon binnen. De radio is geschikt voor buitenmontage - we monteren hem daarom bij de bb-motor-ophangsteun. Ik zoek alleen nog een antenne die te monteren is op de reling. Wie weet waar antennes met montage voor aan de reling te krijgen is?
Richard

Kijk eens bij dolstra.nl/
Die hebben nogal wat op het gebied van marifonie, Navtex, wereldontvangers en antennes.

Hmmm… hier vind ik nog niet echt de oplossing. Wel veel actieve antennes met toebehoren, maar meer voor de marifonie. Ik denk dat ik met een kleine autoantenne al een heel eind kom. Die zijn op zich wel in de winkel te krijgen, alleen een reling-bevestiging zit daar dan vreemd genoeg niet bij :slight_smile:
 

Toevallig heb ik een Glomex folder in huis en heb maar even beter gekeken. Let op: ik denk dat je autoantenne oplossing met een standaardreling bevestiging een stuk voordeliger is.
Maar toch Glomex:
 
De antenne die je kunt gebruiken is een FM rubber antenne van 0,3 meter de RA 1281. Hoe je hem vast moet zetten zou ik niet zeker weten. Het alternatief is een RA 128 van 1,5 meter!
De RA 134 is een pvc oplossing en de RA 165 is een bevestiging van RVS. Beide schroef je vast een je hekrailing. De antenne moet dan schroefdraad hebben aan het begin maar op het plaatje van de RA 1281 kan ik dit niet goed zien. Een antenne van 1,5 mtr lijkt me geen oplossing.
Glomex is volgens mij d? antenne bouwer voor maritime toepassingen dus als zij het niet hebben, zou ik kiezen voor jouw oplossing. 
Succes.
Andrew
 gibsea3338483,933275463