Anode op de schroef

Mijn schroef is een driebladsklapschroef op een saildrive alle origineel Volvo , hierop zitten twee zinkanodes één grote op de behuizing van de saildrive en één driedelige op de as, op 3 maand tijd is deze volledig opgeofferd, hoe kan dat nu , weet dat ik zelden walstroom afneem, tevens is de grote anode weinig aangetast. Heeft iemand dezelfde ervaring of weet wat de oorzaak kan zijn ?

Wellicht kun je ter verduidelijking aangeven of je op zoet of zout water vaart. Ik heb hetzelfde fenomeen. Op de saildrive zit een magnesium of aluminium anode die niet is opgeofferd. Op de Volvo klapschroef is de anode ( zink of aluminium zal ik nog nakijken) voor 1/3 binnen een half jaar op zoet water in Hoorn opgeofferd. Heb hooguit twee weken op zout water gevaren.

Ik heb 3 maand op zout water gevaren, de klapschroef zink anode was zo goed als volledig opgeofferd idem dito vorig jaar zelfde fenomeen

Beste Pmelliot,
Wij zijn net overgestapt van een zachte antifouling naar een harde antifouling.
De Anodes van onze Volvo saildrive waren dit jaar bijzonder weinig aangetast.
Zijn jullie misschien een andere antifouling gaan gebruiken?
Wij varen veel op zout en zoet water en maken veel gebruik van walstroom.
Groet,
Guus