AL GEZEILD?

Iemand al gezeild mt dit mooie weer?
Foto’s?

Ciao,

Hoi Hans,

Ik wist niet dat we een wedstrijdje deden.
Jij gaat het in ieder geval van mij winnen.
Volgende week word ik voor de 2e keer binnen 5 maanden geopereerd aan een gescheurde binnenmeniscus (de 1e orthopeed heeft er een zooitje van gemaakt) dus varen zit er tot eind april even niet in.
Hoe staat het trouwens met je wierfilter?

Groetjes van een stilliggende Watermaat.

Hoi,

Vandaag de Timeless vaarklaar gemaakt, we kunnen beginnen!!!
Nu het weer nog, dat ziet er niet goed uit voor het weekend.
Hopelijk dan maar het Paasweekend.

Ik zag al wel twee zeilboten op het Hollands Diep, zij wel…

Groet,

Loet

Hoi Peter,

Dat is vervelend, die knie, maar in de mei vakantie kan je mogelijk gaan zeilen. Wij gaan op Koninginnedag weg en gaan dan ruim een week zeilen. Daarvoor even uitproberen, misschien, maar dat weten wij nog niet zeker. Op 29 april nog een zeilwedstrijd met onze “Zus Nol” een centaur van bijna 40 jaar oud (nr 496), om dit jaar weer eens een podiumplaats te scoren.
Als het meezit is dan net mijn genaker gereed die ik besteld heb. Koningsblauw en goed passend op de RAP. Even de val anders inscheren en heisen maar! Mogelijk dat het logo van mijn bedrijf er nog inkomt, een vliegende Jan van Gent, maar dat zien we wel.

En Loet… ik hoor net dat het weer na het weekend prima wordt, dus…lekker weg in het paasweekend!
Anders zie je ons op K’dag op Hollandsch Diep voorbij zeilen!

Ciao

Wij hebben de eerste onderlinge wedstrijdjes er al weer op zitten. 7 maart was de eerste mogelijkheid om te varen (het ijs zat nog in de lazy jacks) en de 20e hebben we ook al weer gezeild.

Ik moet eerst de boot nog vaarklaar maken,en aangezien ik per 1maart met de vut ben gegaan,na 37jaar voor dezelfde baas te hebben gewerkt en nu dus een nieuwe baas thuis heb gekregen die de klussen nu ook wel eens geklaard wil heben die zijn blijven liggen door mijn vele buitenlandreizen.Maar dat schiet al lekker op,dus denk ik als het weer een beetje opknapt dat ik de onderwaterlijn eind volgendeweek in de uierzalf kan rollen en de rest in de was kan zetten zodat tweede week april de tewaterlating weer kan geschieden en wij nu meer kunnen zeilen vanuit v.d.Pol jachthaven in Sneek.

Groet Henk

Hoi Allemaal,
A.s. maandag ga ik wel met een zeilboot op pad. Helaas een Bav, maar dat is beter dan niets. Deze Bav moet terug naar zijn thuishaven, Numansdorp. Misschien dat wij nog even kunnen zeilen op het Hollandsch Diep.
Met Pasen zijn wij toch maar niet gegaan. Het weer en heel veel dingen die wij thuis moeten doen, houden ons thuis.

Wel hebben wij een 2de boot aangeschaft. Een Bic kajak, een Oaussou (18 kg, 2.60 mtr bij 78 cm), die wij achterop de spiegel mee gaan voeren. Sandra heeft altijd een kano willen hebben, maar daar kwam eigenlijk nooit van.
I.p.v. de rubberboot met motortje, nemen wij dus nu een kajak mee. Lekker roeien i.p.v. dat gebrul van zo’n bbm. Gelukkig, ik vond het toch al niets zo’n rubberboot met bbm.

Ciao,

Natuurlijk Hans, vrijdag op de Lek een proefvaart gemaakt met de Vrijheid met keurmeester Coen Coers en zijn nieuwe eigenaar Herbert Luiten.
Wind was zuid-west 5 bft dus superweertje voor deze boot op de Lek vrijdagmorgen.
Keurmeester Coers was zeer tevreden over de zeileigenschappen en de algemene staat van het schip. Wel totaal een volle dag aan het keuren geweest, eerst een ochtend op de wal en nu 4 uur moterend en zeilend op het water. Keurde streng maar rechtvaardig, zeker aan te bevelen als je een tweede-hans boot koopt.
Zondag wordt ze overgedragen.

Natuurlijk al weer gezeild! Onze boot is medio maart in het water gegaan en de afgelopen beide weekenden heerlijk gevaren. Eerste trip van Lelystad naar onze nieuwe thuishaven: Regatta Center Medemblik. Afgelopen paasweekend hebben we een rondje gemaakt van Medemblik–> Texel–> Makkum–> Medemblik. Dus de eerste wad mijlen zitten er ook al op. Het was super (zon en 4-5bft). We waren nagenoeg alleen op het wad op een paar zeehondjes na! Ik blijf het ongelofelijk vinden dat er nog zo veel boten op kant liggen. Maar goed daar hebben wij dan weer plezier van.

@Kaesehagen. Leuk om onze oude Dufour 30 in actie te zien. De zeilen staan er strak op en Ik hoop dat je er veel plezier van hebt.

groeten,
Ewald

Hoi Ewald,

We hebben veel plezier van de Beau! Carolien en de kinderen vinden het ook enorm leuk, dus we zijn veel onderweg.

In de wedstrijden gaan we nog niet zo lekker. We krijgen de snelheid/hoogte er nog niet lekker in. Dus als je nog goede trimtips hebt, ik houd me aanbevolen.

Ben trouwens nu aan het kijken of ik de ST40 apparatuur + GPS via een multiplexer naar mn laptop kan krijgen. Is nog een leuke klus.

Heb je nog geen spijt van je nieuwe schip? :wink:

Groeten Rob

Hoi Rob,

Mooi dat de familie het helemaal leuk vind. Dat was bij ons niet anders. Qua snelheid had ik niet echt te klagen. Maar ik kan me voorstellen dat het onderwaterschip een keer geschuurd moet worden. Ik weet niet wat je afgelopen winter hebt gedaan, maar de winter ervoor is er helemaal niks aan het onderwaterschip gebeurd en dat was zeker niet mooi strak meer. Mijn nieuwe boot heeft een supergladde en strakke afwerking en ik vermoed dat dat een van de redenen is waarom de boot zo makkelijk snel loopt.

De hoogte is sterk afhankelijk van de zeiltrim. Ik weet natuurlijk niet precies hoe je zeilen trimt, maar in ieder geval de leiogen vaak verstellen afh. van de hoogte en windkracht. Verder moeilijk te beschrijven in woorden. Als je het wil benchmarken zou je Mariposa een PM kunnen sturen. Ik weet niet wat de tegenstanders zijn in je wedstrijden, maar als dat X-en, Winners of First’s zijn dan wordt het moelijk.

Ik heb op de nieuwe boot ook de ST-60 via multiplex naar laptop (zie ook post van Mariposa). Werkt super, alles via bluetooth en dan geplot op WinGPS. Ik heb ook een goedkope AIS ontvanger eraan gekoppeld en is mooi veilig, zeker op zee.

Geen spijt van mijn nieuwe schip(meer snelheid, ruimte en comfort) :laughing: . Bevalt echt super en we zijn dan ook elk weekend lekker aan het varen en nu vanuit medemblik. We hebben nu meer havens waar we in een weekendje heen kunnen en dichtbij het Wad.

Groeten,
Ewald

Hoi Leo,

Je was al gespot op het water! Ja, ja een leven zonder boot. Waarom kopen jullie, jij, George en Henk, niet een leuk open zeilbootje erbij om met de Nederlek Regatta mee te doen. Die Fly-tour van Ase Teeuwen ligt te verrotten in de haven en kan je mogelijk voor een prikkie kopen. Kunnen jullie toch mee zeilen met de NR voor een schijntje van de prijs.

idee?

Ciao,