Afvoer reddingsvlotruimte

Hoi 34P-ers,
Ik heb wat moeite met de afvoer van het water van de ruimte voor het reddingsvlot. Ik vind dat het kleine afvoertje te langszaam het water afvoert. Daarnaast is het een klein gaatje met haakse bochten in de afvoer waar makkelijk blaadjes e.d. in kunnen blijven hangen. Heeft iemand van jullie daar al iets op gevonden?
Ik zelf, zit er aan te denken om een grotere afvoer te maken op dezelfde plek, 40 mm. Eerst wilde ik 2 afvoertjes maken aan elke kant van de bak, recht naar beneden met extra gaten in de romp. Maar bij nader inzien, wil ik dat toch niet. 2 extra gaten in de bak en 2 extra gaten in de romp geven alleen maar meer kans op lekkage e.d.
Ik hoor graag van jullie.

ja blijft 1 van de mindere punten van de 34… Ik snap niet waarom ze de bodem daar niet wat hoger hebben gemaakt met afvoer langs het zwemplatform ipv met zo’n lullig pijpje door de bodem. Kan inderdaad alleen maar voor problemen zorgen.
Ik heb de bodem overigens grotendeels opgehoogd met een 8 cm dikke ‘piepschuim’ plaat. Staat er sowieso bijna geen water meer in, ook tijdens het zeilen, alleen eromheen nog wat en ik heb gelijk mijn vlot daar mooi stevig op staan. Om de 1-2 jaar vervangen en het gaat prima en blijft redelijk netjes zo.
Menno

Menno,
Goed idee dat piepschuim. Je vult inderdaad gelijk de plek op. Je reddingsvlot leg je niet in het water, maar op deze manier blijft hij netjes droog. En, niet onbelangrijk, het weegt niets!
Ik heb vandaag 2 grote afvoeren gekocht, dus als het een beetje weer is, zal ik de gaten opboren, en een dikke slang monteren. Zo komt het afvoergaatje ook lager te zitten, waardoor je in het kuiltje minder water hebt staan.
Ik zal wel een paar foto’s maken.
Ciao,

Jongens,
Ben aan de slag gegaan. Wat een pokke klus, zo helemaal achterin de spiegel, ben bont en blauw, schrammen en moe van het steeds in en uit klimmen, het liggen met een stuk schot in je rug, met 1 arm maar kunnen werken etc.
Hierbij wat foto’s. Het afvoertje zit lager, is groter en zit nu netjes in het midden. Dus ik hoop dat het enigszins helpt. Als er nog te veel water blijft staan, leg ik er een laagje epoxy in tot aan het randje van het afvoertje. Idee?
Ciao,
 

Morgen of zo komen andere foto’s

Hoi 34P-ers,
Hierbij de andere foto’s, beter formaat. Ik heb inmiddels met emmers water getest of het goed werkt. Het is waterdicht, het water is zeer snel weg en er staat minder water in het kuiltje. Bijkomstigheid is ook dat doordat het water er echt uitslurpt, meer rotzooi wordt meegenomen.




Ciao,