Op mijn Dufour 2800 zit een helmstok maar ik heb de indruk dat deze niet origineel is.
Omdat deze niet juist past in het metalen verbindingstuk tussen helmstok en roeras.
Heeft iemand een idee wat de afmetingen van de helmstok van een dufour 2800 zouden moeten zijn.
En waar ik eventueel een nieuwe helmstok of geschikt hout om een te maken zou kunnen te pakken krijgen.
Hoe behandel je de helmstok eigenlijk het beste, schilderen, beitsen, olieen ? ? ?
( schilderen zou ik niet doen, beitsen eventueel of is olieen met de juiste houtolie een betere optie ? )
Hoi Tony,
als je toch bij mij bent voor de stempel van het onderste roerlager mag je ook de maten wel overnemen van mijn helmstok. Ik heb de onze net helemaal kaal gemaakt om te laten drogen. Nadat de helmstok én de verlenger droog genoeg zijn zet ik deze in de epoxy met injecteer. Na droging en eventuele nabehandeling zet ik de helmstok in een uv bestenige epoxy aflak of hd lak.
ik heb ook mijn bovenste lager van de roerkoning weer gedemonteerd, evt kan Maar ik die ook nog even voor je los laten liggen. Ik probeer het eea voor je in autocad te zetten.
Met vriendelijke groet,
Paul de Man