Achterstag constructie

Rob,
Ik moet het nog doen, maar als het zover is, zal ik het fotograferen. Of het werkt, merk ik pas als ik er echt mee heb gezeild.
Ciao,

Ja, ja deels gefotograveerd.
Begrijpen jullie nu wat ik bedoel?

Hans
Bij ??n blok snap ik het maar er zitten drie blokken op de achterstag spanner. Ik ben reuze benieuwd hoe het er dan uitziet. Ik blijf erbij dat dit geen oplossing is.
Alvast veel plezier met de doop van je boot morgen.

Zo zit het bij de Zoute Zoen.

Wat ik hierbij met een karabijnhaak/muscatonhaak kan doen om meer ruimte te krijgen is me nog steeds volstrekt onduidelijk. Ik vraag me af of Hans al heeft gezeild met zijn oplossing.

Dit is het originele door Dufour geleverde blok van de achterstag dat uit elkaar is gesprongen. Het is door Noorschans prima verstevigd en is beslist niet meer kapot te krijgen.
 
zoute zoen39197,5680902778

Ik heb andere blokken op de achterstag, gelukkig.

Hans
Mijn foto van de achterstag constructie is duidelijk. Hoe nu verder met de karabijnhaken?

Rob,
Op zich werkt het wel, is de opening wat ruimer, maar ik hoorde dat het 2 verschillende soorten rvs zijn en heb je kans op roestvorming. Dus ze zijn er weer af. Iets anders verzinnen maar.
Zou een andere constructie van de achterstag met een 3 lijnsblok en deze rechtstreeks vanaf de achterstag op de aanhechting op de spiegel, een oplossing zijn? Dus geen 2 V’s, maar 1.
Ciao,
 

Heren, ik heb 1V (zie eerdere tekening) met sinds dit seizoen een extra vertraging op het 3 lijns blok en dit werkt prima. Verder heb ik staal vervangen door dynema. Volgens mij kan ik de hele zaak hier behoorlijk mee  uit z’n voegen trekken… Maatskip39198,7319097222

Ga het allemaal deze komende week eens uitproberen. Dan kan ik altijd nog zien.
Ciao,

34P-ers,
Ik heb nu gevaren met de ‘gewone’ achterstag, dus zonder constructie en ik moet zeggen dat ik er niet veel last van heb gehad. Viel me nog mee. Wel dat af en toe mijn haren er in vast bleven zitten. Ik blijf wel kijken naar en denken aan alternatieven, maar het kan nog wel ff zo.
Ciao,