Accu-niveau meting

Ik ben niet zo heel erg tevreden over de standaard analoge voltagemeter die op het dashboard in de navigatiehoek zit. Ik wil eigenlijk een additionele digitale hebben. Eventueel in combinatie met een zonnepaneel. Heeft iemand ervaring met een andere digitale accu meter?
Gr
Nick

Nick,
Op mijn navigatie meters kan ik ook de spanning op mijn service accu aflezen, heeft Ray deze optie niet?
Menno

Nick,
Als je een Furuno GPS hebt bijv., kan je de spanning van je services accu zien, niet van je start motor.
Je hebt van Mastervolt een mooie en dure accu-spanningsmeter. Deze is eens beschreven in Zeilen of Waterkampioen.
Succes,

Oke. Ik heb het op de raymarine apparatuur niet gezien maar eigenlijk ook niet gezocht. Ik zal eens gaan bladeren. Thanks voor de Mastervolt tip!

Dag Nick,

Een late reactie.
Denk eens aan een meter zoals de Beckmann & Egle model EX2070 via www.conrad.nl  art.nr. 134473 Euro   22,65 Lekker goedkoop en simpel in te bouwen.  
Bescherm de meter tegen inductiepieken via een over de 12V voeding aangesloten schijfvarister bestelnummer[size=2] 500605  type S05K17.
Als stroommeter, samen met een shunt, gebruik ik de meter in mV uitvoering bestelnummer 134414.

[/size]
2007-05-05_062458_IMG_8523.jpg