Dit weekend heb ik de kaartentafel aangepast. Misschien een leuke tip voor anderen. Met gebruik van knikveren (George Kniest) wordt het blad van de kaartentafel na het omhoogtillen in die stand gefixeerd. Aanvankelijk had ik 1 knikveer gebruikt doch dat was enigszins link. Per ongeluk aanstoten van de knikveer resulteerde in een flinke klap op armen of handen. Met twee veren moet je bewust het deksel vrijmaken.
Twee latjes zorgen voor een logische indeling. Na een rak over stuurboord was ik steeds allerlei zaken kwijt, die bleken dan helemaal achterin de kaartentafellade te liggen.
Ik hoop dat zulke ideetjes, hoe simpel ook, in dit forum ook gewaardeerd worden.
mariposa39031,2983449074
Jazeker, dat is zeker te waarderen.
We proberen altijd wat nuttige verbeteringen te realiseren. Hoe komt het trouwens dat die 2 latjes dezelfde kleur hebben dan de tafel?
Johan
Zeer gewaardeerd. Denk dat ik dat ook op mij 34 ga doen!
Goed idee!!!
Gr
Nic
Zeer goed idee. Ik ga dit ook in mijn D30 regelen. Ik ben ook wel benieuwd hoe je aan dezelfde kleur latjes komt.
Groet,
Ewald
ik heb voor mijn 385 extra kastplanken gemaakt (voor onder nav.tafel, voorhut etc). Als materiaal heb ik hardhout (teak, ongelakt, praxis) gebruikt en multiplex dat ik met kastanjebeits (1 laags) kleur heb gegeven. Het verschil in kleurstelling is niet noemenswaardig. Bovendien oogt teak, ook in een gelakte omgeving, altijd goed. Je zou anders bij dufour laksoort moeten opvragen, maar ik vond dat een waste of time.
Fijn, al die reacties! Ik ben enigszins verbaasd over de vragen over de latjes. Heel gewoon bij een locale timmerman hardhouten latjes van majonie laten schaven. Deze opgeschuurd en 3 keer met doodgewone bootlak behandeld. Tussendoor met waterproef schuurpapier.
Piet,
Ziet er goed uit, simpel maar effectief. Er liggen ongetwijfeld meer goede tips bij de verschillende Dufours voor het oprapen.
Ciao,
Een andere tip die waarschijnlijk iedereen al kent, maar voor de zekerheid: het plexiglas luik kun je opbergen in de natte cel door het op te hangen aan de opstaande rand van de wand aan de kant waar de motor achter zit. Zelfs bij water in het gangboord blijft het luik hangen.
Groet, Jeroen