Aankoop Dufour 29

Hallo allemaal,
Wij varen al geruime tijd met veel plezier op onze Dufour 1800. Nu we extra bemanning hebben (dochtertje van 6 maanden) en we toch graag langere tochten maken, willen we overstappen op een groter schip.
We hebben een aantal Dufour 2800 exemplaren bekeken, maar hebben onze zinnen nu toch gezet op een Dufour 29. Dit omdat je toch wat meer ruimte hebt, een 2e 2 persoonsbed en als laatste, de verhoudingen zijn wat mooier dan bij de 2800.
We hebben de 1800 te koop liggen, maar we zijn toch al een beetje aan het orienteren en we hebben al een aantal mooie exemplaren gezien, echter we kopen pas bij verkoop van de 1800. Er is genoeg interesse in de 1800, maar tot een definitieve verkoop is het helaas nog niet gekomen.
Zijn er hier Dufour 29 vaarders die mij wat tips en adviezen kunnen geven, waar op te letten bij aankoop van een Dufour 29?
alvast bedankt!

Mich,
Is een Dufour 30 Classic niets voor jullie. Ik ken je budget niet, maar deze zeilboot valt bij velen in de smaak en er liggen er diversen van te koop.
Bij ons in de haven zoekt iemand een leuke zeilboot. Kan je mij wat gegevens sturen van jullie zeilboot, afmetingen, tecnische e.d.
Succes, we horen wel wanneer e.e.a. gelukt is.
Ciao,

Dag Hans,
Een D30 ligt toch wat boven ons budget, wellicht dat een volgende stap (vanaf de 29) naar een Dufour 32 Classic zal zijn. Echter zoals ik het nu bekijk zullen we met een 29 toch wel een tijd vooruit moeten kunnen. De 1800 heb ik nu voor het 6e seizoen en nooit spijt gehad van deze boot.
Ons budget ligt rond de 25.000 euro, liefst nog ruim eronder om de boot nog wat te kunnen personaliseren (wat is leuker dan nieuwe gadgets aanschaffen?).
Onze boot staat op botentekoop.nl
link: botentekoop.nl/zeiljachten/ … ur-1800-19 80.html

Mich,
Ik heb de gegevens doorgestuurd naar diegene. Nog jammer van die 30 of 32 Classic. Komt vanzelf!
Jullie 1800 ziet er prima uit.
succes,

Hans,
Thanks vast voor het doorsturen van de advertentie. Het is ook een erg fijne boot … die 1800!

Hallo Mitch,
Ik kan geen tips geven waar je op moet letten, maar heb wel een dufour 29 te koop.
Hij ligt te koop bij schepenkring Lelystad ( op de site zijn ook foto’s te zien) en verder is hij getest door de waterkampioen, en staat het test resultaat in waterkampioen 6 van dit jaar.
Het is inderdaad een geweldige boot waar wij ( gezin 5 personen ) mooie vakantie’s mee hebben gehad o.a. naar Belgie, Frankrijk, Engeland, Denemarken.
Wil je nog meer weten dan lees ik het wel

Groeten Jan

Sorry Mich, ik zie dat ik je naam verkeerd heb geschreven.

haha geeft niet… Mich is ook niet mijn echte naam… Heet eigenlijk Michel, afgekort dus…
Maar ik moet eerst die 1800 kwijt. was em bijna kwijt maar op t laatste moment haakte de potentiele koper toch af… :frowning:

Voor de liefhebbers… de prijs van de 1800 is aangepast naar 9250 euro… ik moet wel helaas… wil toch van de zomer varen in een groter schip!

Waarom zo’n haast? Je kan toch ook nog met de 1800 op pad? Haast kost geld, geduld is een schone zaak!
Ciao,

Klopt… we kunnen ook nog wel met de 1800 op pad, onze kleine meid is echter op een leeftijd (7 maanden) dat extra accomodatie wel erg welkom is, dan gaat het met name over de bergruimte.
Ga verder ook niets meer met de prijs doen. Weet dat het een fijn zeilende en goede boot is.

Succes,
Ik begreep dat kennissen van ons nog waren wezen kijken?

Hans,
Dat klopt, toch viel hen de binnenruimte tegen. Ben eigenlijk benieuwd welke boot in deze prijscategorie meer ruimte biedt? Verder waren ze wel positief over de staat van de boot zover ik kan beoordelen!
In ieder geval bedankt voor het bemiddelen!

Ja, ja,
met een klein budget, heb je ook weinig kans op een grote boot! Maar dat is iets wat ze zelf moeten uitvinden.
Ciao,

We willen onze Dufour 3800 te koop gaan zetten (tijdgebrek is de reden dat hij te koop komt, zelfstandig ondernemer geworden) het is een ruim en goed onderhouden schip ik denk binnen je budget misschien wil je een keer komen kijken? de ligplaats is Monnickendam.
Groet,
Chris & Astrid

Hallo allemaal,
We hebben inmiddels een ander schip aangekocht! Geen Dufour meer helaas, zal het forum wel missen… Het is een Dehler Optima 98 geworden. Zeer compleet uitgerust, zit wel wat werk aan, maar daar was de prijs naar. Verder een superoriginele boot. Dus we zijn wel blij.
De 1800 gaat naar de jachtmakelaar om daar verkocht te worden. Na 5 weekenden achter elkaar steeds de zaterdag opofferen voor kijkers / niet kopers hebben we ook deze knoop doorgehakt.
We zullen nog met enige regelmaat het forum bezoeken, Dufours blijven mooie schepen!
Veel plezier op het water!!!michelm197839655,7297800926