(a) sociaal gedrag mede zeilers

[size=15]Het (a) sociale gedrag van mede zeilers.[/size]
[size=15] <?:namespace prefix = o ns = “urn:schemas-microsoft-com:office:office” /><o:p></o:p>[/size]
[size=15]Zondagochtend werd ik helaas geconfronteerd met het minder sociale gedrag van mede zeilers.[/size]
[size=15]We lagen 7 rijen dik 5 rijen achterelkaar in de binnenhaven van Willemstad. Dit vraagt om een enige mate van tolerantie en aanpassing. Bij een ieder zuo dit bekend moeten zijn (of ga dan ergens anders lekker in een box liggen)[/size]
[size=15] <o:p></o:p>[/size]
[size=15]Om  7.55 in de ochtend schuif ik mijn luik open  en pak mijn hond onder mijn arm om het beest zijn sanitaire behoefte te laten doen aan de kant. Word ik ineens bruut aangesproken door mijn achterbuurman (rij van 4 dik achter onze rij) of ik ff nu! op zij wil gaan want hij wil de brug halen. Hij verwacht nu van mij dat ik mijn voorbuurman (en zijn kleine kindjes), en het zeilschip daarvoor ga wakker maken (alle luiken nog dicht is namelijk ook 08.00 pinkstermaandag) die moeten allemaal nu weg zodat ik weg kan en mijn achterbuurman langs mij kan varen en zijn brug kan halen (gaat ieder uur hoor meneer).[/size]
[size=15] <o:p></o:p>[/size]
[size=15]Ik heb meneer te kennen gegeven dat ik over 15 min. Uiterlijk mijn boot zal starten en proberen ruimte te maken (lees mijn buren waker maken) Daar was hij het niet mee eens?..[/size]
[size=15] <o:p></o:p>[/size]
[size=15]Maar goed ik ben wel sociaal. Mijn hond kreeg 5 min om te plassen en toen ben ik terug gegaan. De man had ondertussen een hoop stennis zitten maken over het feit dat ik weigerde om ruimte te maken.  Wilde een discussie aangaan over het feit dat ik het niet snapte hoe het werkt en hoort!!!. Nu zit al heel mijn leven op het water en ik weet wel ? hoe het hoort?. Natuurlijk maak je ruimte als iemand weg wil. Maar als je weg wil (zeker zo vroeg) dan overleg je dit van te voren (?s-Avonds) of je geeft iemand ff de tijd om zijn ding te doen (mijn geval mijn hond uit laten) je kan niet verwachten dat iemand om  08.00 uur in de ochtend heel de haven op zijn kop gaat zetten omdat jij de brug zo graag wil halen. [/size]
[size=15] <o:p></o:p>[/size]
[size=15]Medezeilers laten we svp ons sociaal en begripvol opstellen en niet alleen aan ons zelf denken. (moest het ff kwijt) [/size]

Gisteren ook weer iets moois meegemaakt…
De Krammersluis is een klein rotsluisje en zorgt, zeker aan het eind van een verlengd weekend, voor een hoop ergenis bij mensen waarbij stres normaal is.
Het is altijd dringen en voordringen. Dit wekt agressie op en zo ook gisteren. Vlakbij mijn boot stond een kerel te schelden naar een motorbootvaarder welke voordringde… natuurlijk mag je mensen wijzen op hun fouten, maar het kan ook netjes. Aan de andere kant… ik vind het wel vermakelijk om eens te zien, maar het is diep triest eigenlijk dat mensen tijdens het uitoefenen van hun hobby zo veel agressie kunnen hebben.
Ik maak me nooit druk… ach… dan ben ik een uur of voor mijn part 2 uur later thuis… heb ik toch 2 uur langer van mijn hobby kunnen genieten.

Ja, ja, valt niet mee. Maar ik ben het ook met Mich eens. (niet te druk maken, rustig blijven)
Die man die graag snel wilde vertrekken dacht ook in zijn gelijk te staan, maar was een beetje een hork in hoe hij het wil vertellen.
Ik denk dat je wel goed gehandeld heb. Je niet druk gemaalt en toch beleefd gebleven. De man heeft zich uiteindelijk zelf voor gek gezet.