3800 eigenaren gezocht

Hallo daar,
Wij zijn nu 3 jaar in het bezit van onze Dufour 3800.
Destijds was dt 1 van de snellere dufours en wij hebben dan ook veel plezier van onze boot.
Als het goed is, varen er niet zo veel rond, bij ons in Noordschans, liggen er denk ik nog 4 andere. 
Graag zou ik wat ervaringen uitwisselen, en ik ben erg benieuwd of er ook CS versies in NL rondvaren.
Met vriendelijke groet,
Bas de Koningh
 

goedenavond,
na een tijd niet meer op de site te hebben gekeken, viel ons jullie “3800” item vanavond op; welnu, wij hebben er ook eentje
Onze ligplaats is Stellendam, daar zijn wij overigens de enige met dit type. Wellicht dat wij jullie wel eens gegroet hebben, want een 3800 valt ons in het bijzonder altijd op.
Mochten jullie eens ervaringen uit willen wisselen, dan horen wij dat graag.
Tot horens of ziens,
Rinko en Marcella (Scheveningen)

Hallo Rinko En Marcella,
Leuk om te horen dat er toch nog meer 3800’s op deze site te vinden zijn.
Misschien zijn we elkaar inderdaad wel eens tegengekomen, wij hebben afgelopen seizoen veel tijd doorgebracht op het haringvliet, en zijn ook een keer in Stellendam geweest, ik kan me alleen niet herinneren of ik nog een andere 3800 heb gezien, valt me meestal wel op, een 3800 haal je er altijd tussenuit. 
Wij hebben onze 3800 van 1983 nu 3 jaar en gaan het 4e seizoen in, we zijn er ontzettend tevreden over, de boot is lekker stabiel, heeft nooit onverwachte verrasingen en hij is lekker snel, en veel moderne boten staan raar te kijken, wanneer ze worden ingehaald.        &n bsp;    We krijgen ook altijd leuke reacties van mensen over hoe mooi hij wel niet is voor z’n leeftijd!
Varen jullie zelf veel op het Haringvliet, of varen jullie altijd op zee? tot nu toe zijn wij altijd op het Hollands Diep, Haringvliet, Grevelingen en de Oosterschelde gebleven en hebben het nog niet aangedurfd om bij Stellendam naar buiten tegaan, waarom weet ik eigenlijk niet, maar ik hoop dat het er dit jaar een keer van komt.
Wat betreft ervaringen uitwisselen, ik ken de boot onderhand van binnen en van buiten, we hebben ongeveer alles al wel een keer los gehad, alle bedrading en schakelpaneel vervangen, bekleding vernieuwd en het complete dekbeslag vervangen, het volgende wat binnenkort gaat gebeuren is het inbouwen van een Webasto verwarming.
Ik weet niet hoelang jullie de boot al in bezit hebben, maar als ik je ergens advies over kan geven of mee kan helpen, laat het maar weten.
Ik ben wel nieuwsgierig naar jullie 3800, ik weet niet of dat je eens wat foto’s wilt mailen, is altijd leuk.
Wij lagen tot nu toe in Noordschans, waar nog 4 andere 3800’s liggen, maar ja, ditis dan ook de thuishaven voor dufours.        &nbs p;         &nbs p;   Maar we gaan nu tijdelijk in Steenbergen liggen, en wachten op een ligplaats bij W.S.V. Herkingen, waar we nu boven aan de wachtlijst staan, we zijn eigenlijk wel uitgekeken op het Hollands Diep en willen graag op het zoute water gaan liggen.
foto’s van onze “Breezer” zijn te vinden op onze site: www.zeilenmetdebreezer.nl
Groetjes en bedankt voor jullie leuke reactie.
Bas & Nanda de Koningh
 
 

Tja, ik ben een nieuwe 3800 bezitter.
Nog geen ervaring dus met dit type schip.
Maar doe graag mee in deze topic.

Onze ligplaats is Leimuiden (Westeinder)
de vakanties en lange weekeinden zullen waarschijnlijk wel op het IJsselmeer en Waddenzee vertoefd worden.
En in een later stadium zal wellicht ook het ruimere water opgezocht worden.

Hebben jullie voor mij nog tips mbt de 3800.
Zijn er dingen waar ik op moet letten.

Eind volgende week gaat zij voor een onderhouds beurtje het water uit.
Het is handig om dan nog even wat specifieke dingen na te kunnen kijken.