Zeil afmetingen

< = defer>

Wij hebben pas en Dufour 32 classic gekocht.
Ik ben in de documentatie van de boot op zoek geweest naar de afmetingen van de zeilen, helaas kon ik niets vinden.
Wie helpt mij aan de afmetingen, met name de afmetingen van de high aspect en de genua 2 hebben mijn interesse.

 
Hallo Martin,
Aan de afmetingen van een High aspect kan ik je helpen, ik heb dit voorjaar zelf zo’n zeil  Cruislam triradiaal laten maken bij Quantum in Brouwershaven. Voorlijk 11,50, J. maat 3,50, oppervlakte 20,13 m3
De High aspect bevalt uitstekend, zelfs zo goed dat ik hem er van af windkracht 4 opzet en deze dan effectiever is dan de grote genua, behalve op een voor de windse koers.
Veel succes
Gerard van Leeuwen  twins1040@hotmail.com
 
 
 Twins38870,6506481481

jachtwerf vd werf maakt ook een high aspect fok en grootzeil
ik wil ook mijn genua vervangen door high aspect fok
misschien kunnen we samen 2 fokken bestellen
er zijn verschillende kwaliteiten zeilmateriaal
heeft iemand advies welke zeildoek we moeten kiezen?

Zijn er nog dufourforum leden met goede adviezen voor de aankoop van een high aspect fok?

Jan,
Laat in ieder geval je zeilen op het schip meten. Het blijkt dat haast geen ene mast gelijk is aan de andere. Bij onze 36C stonden de zeilmaten in het handboek. Staat dat er niet in, dan kan je dit, denk ik gewoon opvragen bij de werf of je dealer in Noordschans of Messink in Enkhuizen. De dealer in Nieuwpoort (Belgi?) weet ook heel veel.
Succes,
welkom trouwens en veel plezier met je Dufour 32C

Zijn er nog zeilers met goede ervaringen met het aanschaffen van een high aspect fok
Tips voor goede zeilmakers gevraagd

Hallo mede 32 classic eigenaren,

Ik ben me aan het oriënteren op een high aspect fok voor de D32 classic. Graag ontvang ik ervaringen van mensen die er een hebben laten maken. Ben met name benieuwd naar het inzetbereik (wanneer zet je hem erop ipv standaard genua), of zijn er mensen die er standaard mee varen? Bij welke zeilmaker komen de zeilen vandaan en wat zijn de ervaringen?
Mocht er iemand zijn die in Noordschans (af vlak daarbij) ligt, waar ik een keer kan komen kijken dan is dit helemaal top.
Hoor graag van jullie,
Alvast bedankt,

Xander