waterleiding

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van de waterleiding van en naar de watertanks. Dufour gebruikt hiervoor speciale fittingen, ik heb deze nog nooit in een watersportzaak gezien. Hoe krijg je deze los en vast en waterdicht? Weet iemand waar je reserve kunt kopen?

Ik loop met dezelfde vraag rond, ben er nog niet uit maar zal het posten op dit forum.
Het losmaken is uiterst simpel: duw de slang in de koppeling en schuif de grijze ring in de koppeling en hou deze vast, de slang moet er nu eenvoudig uit te trekken zijn terwijl je de ring vasthoud. bij mij gaat het prima ik heb alleen 1 lekkende koppeling (t-stuk) dus daar ga ik naar op zoek.
Heeft iemand al eens de standaard niveaumeter van de watertank(s) vervangen? Bij ons zijn ze vergeten dat je dit beter van RVS kunt maken anders krijg je…… inderdaad roest!
Groet,
Kees

 
 
Trefwoorden: Watertank / Niveaumeter / WatermeterGibSea 33 '4us’38671,5271990741

Dankje wel voor de tip. Ik heb nu de waterleiding losgemaakt en weer vastgezet en daarmee werkt de waterpomp eindelijk weer. Ik zal eens kijken of onze watermeter ook verroest is. Het was een lastige klus om het inspectieluik te openen maar met de juiste dopsleutel (die hadden we niet) valt het mee.
Succes,
 
Andrewgibsea3338672,7981828704