Dank voor bericht! Het ging me er vooral om om te kijken of ik een beetje aardig uitkom met de gaatjes die al geboord zijn voor de oude verlenger. Morgen helmstok demonteren en maar eens kijken. Je enthousiasme is aanstekelijk, en ik realiseer me dat zo’n verlenger iets is dat je echt veel gebruikt bij het zeilen.
Ik ga er morgen bij George Kniest een kopen, dan heb ik vòòrdat het seizoen echt losgaat dit probleem opgelost!
Ik hou je op de hoogte!
Jan Willem
Idd, verlenger is erg belangrijk voor me. De originele vond ik geen fijne.
Als je bij kniest gaat, tip: ga op zaterdag 26 april van 7-8 in de ochtend, is vroeg, maar dan krijg jewel 15% korting.
Ik heb die van mij ook flink goedkoper gekocht destijds. Volgens mij bij compass24.
Dag Icecool,
Dank voor de tip, levert een korting van ruim € 27,- op. Dat is interessant voor een onderdeel dat ik eigenlijk wel errug watersport geprijsd vond… Toch maar gekocht en: ja hij is duur, maar ja, het is ook een heel erg veel betere verlenger, eigenlijk zijn geld wel waard.
Na aankoop direct gemonteerd. De gaten kwamen wat beroerd uit: de oude gaten zaten op 4 cm, en de nieuwe op 3 cm en een 13 mm gat in het midden daartussen. Maar door uit te gaan van één van de oude schroefgaten, en vandaar de rest te boren is het goed gelukt. Van het bijgeleverde montagestukje dat is bedoeld om het geheel in een holle helmstok te monteren heb ik het busje afgezaagd, en het resterende plaatje als afdekplaatje aan de onderkant gemonteerd. Ziet er strak uit. Verder heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de speling tussen de teakhouten helmstok en het beslag van de roerkoning op te heffen door drie pasplaatjes uit de stevige, vrij dikke kunstof displayverpakking van de Spinlock te knippen, en die tussen dit roerbeslag en de helmstok te schuiven, en daarna de bouten aan te draaien. Resultaat is een nu volkomen spelingsvrij roer, en dat voelt echt een stuk prettiger. De oude verlenger is daarna in de container terechtgekomen. Morgen proefvaren. Dank voor de tip!!
Jan Willem