Spekkhogger - 32 classic

Volgende week de overdracht van onze nieuwe boot: Een 32 classic van 2000. De boot heet nu nog Rietmees, maar wordt omgedoopt naar Spekkhogger. We komen (naast wat andere bootjes) van een Kolibri 560 die we de afgelopen 10 jaar gezeild hebben. Het wordt even wennen wat luxe betreft dus.Peter S.38984,9843634259

Hoi Peter,
Heel leuk dat jullie een Dufour hebben gekocht en direct aangemeld hebben op dit forum. Van een kolibri naar een snel en mooi jacht als een Dufour 32, is zeker een grote overstap, veel plezier daarmee.
Wat is jullie vaargebied? Heb je al een Dufourvaarders-vlaggetje besteld bij Riesmo (zie verder ergens op deze site)? En, de grote vraag: Wat betekent de naam en hoe kom je daarop?
Ciao,

Wat betreft de naam: We zochten iets diks (want we vinden de Dufour toch wel een beetje een ballonnetje) en niet langzaam. Dus dan schiet een Orka in gedachten. Even gekeken wat Latijnse naam is, niet mooi. Toevallig zagen we ergens de Noorse naam voor een Orka en dat bleek Spekkhogger. Leuk met dat spekk erin en net even anders dan Orka.Wat betreft overstap: We hebben altijd heel veel plezier gehad van de 560. Hij gaat binnenkort de kant op, maar met enige pijn in het hart. Mijn bootje is in tiptop conditie en het is een zeldzaam weerbaar ding. De eerlijkheid gebied te zeggen dat we het allebei nog moeten zien, maar luxe corrumpeert, zoals Vandersmissen al eens schreef. Fijn dat er een forum is waar veel van de Duf vaarders aanwezig zijn. Ik ben ervan overtuigd dat we er veel aan zullen hebben. Het duf vaarders vaantje komt binnenkort. Nog veel te doen, al verkeert de boot in goede staat.

Vaargebied is het Haringvliet. We liggen met onze Kolibri in Den Bommel en moeten even kijken of de Spekkogger daar een plekje kan vinden. Anders wordt het even commercieel liggen. Peter S.38985,8260069444

Peter,
Nou, veel succes, wij varen ook regelmatig op het Hollandsch Diep of Haringvliet. Er ook vele Dufourvaarders in de buurt, dus gesprekstof genoeg.
Afscheid nemen is altijd lastig, ik ben toevallig verleden week nog eens wezen kijken bij onze ‘oude’ boot, een Comet 303, “Ciao Italia”, ligt in Noordschans. Het blijft altijd een speciaal plekje in je hart houden.
Succes,