Schoonmaken Antislip dek

Wie heeft er voor mij een goede tip om makkelijk het antislip dek schoon te maken (en te houden). Ik heb op mijn schip een GRP dek met antislip vanuit de mal. Op sommige plekken is dit erg moeilijk schoon te houden. Ik heb een soort sop bij de jachtwinkel gekocht. Dat schrob je met water. Toch blijven er vlekken achter waar wat langer vuil heeft gelegen. Jachtservice Muiden zegt dat je het absoluut niet met de gecombineerde cleaner-polish mag doen omdat het dan glad wordt (kan ik me wat bij voorstellen). Maar zou ik het ook met gewone cleaner kunnen doen? En moet ik er daarna niet wat opsmeren om het te sealen? Wie heeft de gouden tip?
Groetjes
Nick

Nick,
Mijn dek maak ik schoon met Starbright Deckcleaner, dit is voor antislip bedoeld maar ik gebruik het voor mijn hele dek. Werkt super, verder zet aan het begin van het seizoen de hogedrukspuit er even op. De cleaner giet ik overigens over in een spuitfles van bijv. Glasex, hiermee kun je het dek perfect inspuiten met een heel dun laagje even laten inwerken en met een goede schrobber en wat water perfect schoon te boenen. Wel heel goed naspoelen anders wordt ook hier je dek wel wat glad van…
Groet, Menno

Nick,
Ook ik heb hele goede ervaringen met Starbrite antislip reiniger. Daarvoor allerlei andere middelen geprobeerd, maar dit werkt tot nu toe het beste en het is niet echt duur, 10 euro per fles.
kokwatersport.nl/html/produc … _detail.ph p?artikel=58009
Groet, Jeroen

Dekschrobbers,
Ik heb het ook geprobeerd de Starbite antislip reiniger…overgegoten in een spuitflesje…half Starbrite/ half water. even laten inwerken,schrobben en naspoelen  het succes was buitengewoon goed ! ik kan het ieder aanbevelen.