reparatie roerblad

Hallo,
Ik overweeg om gedurende de winterstalling het roerblad van mijn schip te laten repareren of vervangen door een nieuw blad, omdat er veel water inzit waardoor het "bol " is gaan staan.
Zijn er eigenaren van een 2800 die dit al eens hebben laten doen, dan zou ik graag wat informatie ontvangen; zoals door wie laten uitvoeren, wat zijn de kosten ongeveer, etc.
Alle info is welkom
Groet
Hadego

Hadego,

Een kennis van ons heeft zijn roerblad laten repareren in Leleystad (Modus Marine; www.modusmarine.nl) . In het blad zeilen of in de Waterkampioen adventeren ze regelmatig. Je kan zelf desnoods nog aangeven hoe je het roer wil hebben en ze geven ook nog tips om het eventueel te laten veranderen.
succes

Hadego,
Ik heb al eens op het punt gestaan het roer uit de boot te halen, in het roer flinke gaten te boren, al het water eruit te laten lopen, de gaten = inhoud van het roer te vullen met 2-componenten PU-schuim, gaten te dichten en alles weer glad af te werken, maar heb toen volstaan met gaatjes onderin boren en na het winterseizoen pas weer dichten. Een nieuw roer maken lijkt mij alleen dan nodig als het polyester is aangetast, dus zacht en meegevend geworden.