overwinteren diepgang

Schippers,
Ik heb besloten de boot deze winter in het water te laten met volledig overdekkend winterzeil. Maar …wij liggen op het VeerseMeer , dra daar het winterpeil is ingesteld zal ik nog net 2m02 (jaja ik heb het precies uitgelood) waterdiepte in de mijn box hebben. De boot zit 1m92 volgens de specificaties…dus nog 10cm vrij water. Mocht het peil toch ietwat schommelen zou het kunnen dat de kiel zich net op de zandbodem zet. Maar is dat nou eigenlijk erg?  momenteel twijfel ik of ik de boot in mijn box laat die echt zeer afgeschermd is van stormen of hem verkas naar een andere box met meer waterdiepte waar hij echter meer wind gaat vangen?
Zijn er uitgesproken meningen hieromtrent ?

Guyver39366,5532060185

Schipper,
Afgelopen zomer langszij een "woonklipper"meerdere nachten gelegen in zierikzee een ook uitgelood dat ik 20 cm te kort zou komen. Dit was na een keer gepiept, hij viel daarna op hij zelfde plekje en het kuiltje was gegraven. Alleen dat is meer klei, en zomer. Lig zelf in veere en heb nu 10 cm over dus ik ga wel verkassen naar oostwatering. Denk dat grootste punt is dat als je net vast ligt en je “moet” weg dat je dat niet kan. Dus met storm zal hij toch wel gaan liggen rijen. Zou dus zelf kiezen voor het andere plekje. Veel wijsheid. Over welke dufour hebben we het eigenlijk?
groeten
xander vd steen
“Buenaventura”