Opklapbaar kinderbedje in Dufour 2800

Ik ben bezig met een simpele, maar hopelijk doeltreffende, oplossing om van de kooi aan bakboordzijde een neerklapbaar kinderbedje te maken voor onze peuter Jeroen.

Wellicht nuttig voor anderen die ook het komend seizoen kleintjes aan boord hebben.

Op mijn blog heb ik nog een plaatje.

logboek-anne-elise.blogspot.com/ … bedje.html

Hoi, Hoi,

Wij hadden op onze eerste zeiljacht, een comet 303, Ciao Italia, 9,5 meter, nu ligplaats in Klundert, een wiegje gemaakt voor onze zoon. D.m.v. een douche stang, 2 steunen, 1 op het voorschot en 1 bij het keukentje, werd de stang in gehangen en met een lijntje naar de handrail er boven, kon de kleine er ook nog op leunen. Verder hadden wij een lang slingerdoek gemaakt, dat de hele lengte van de zitbank had. Dit was onder het zitkussen vastgezet met een latje, een tunnel genaaid aan het andere eind, waardoor de douche-stang geschoven kone worden. Tijdens het zeilen kon de kleine op de bakboordbank lekker slapen en spelen. In het begin paste de mand van de kinderwagen en achter, waarin onze zoon sliep.
Later hebben wij de voorpunt d.m.v. een net afgesloten. Met veel kussens en speelgoed, speelde en sliep onze zoon daar heerlijk. Ik heb er helaas geen foto’s van.

Ciao,

Hoi Henk, mooi oplossing hoor dat kinderbedje. Aangezien wij sinds 4 weken een kleine heb ga ik jouw constructie 1-op-1 kopieren als dat mag :nerd: .

Wel nog een vraag: als je het kinderbedje wil inklappen - klapt ie dan op het zitvlak van de bank (dus richting bakboord) of klapt ie dan over stuurboord richting de vloer? Ik heb het idee dat je het eerste hebt gedaan, maar gaat dat wel passen met dat mooie opstaande randje dat je hebt gemaakt?

gr,

Steven Verver

Hi Steven,

Hij klapt naar binnen, zodat hij daarna onder kussen ‘onzichtbaar’ is. Als je hem rechtop zet en daarna de kussen er in legt, dan klemt hij al tegen de rand van de zitbank aan, maar ik heb voor extra stevigheid nog een haakje gemaakt. Dat randje wat jij bedoelt is een profieletje dat aan de bovenkant zit, zodat de kleine geen splintertje kan krijgen.

Succes!
Henk