Motor Volvo Penta MD7a

Hallo allemaal,
Net nieuw ingelogd, dus ben benieuwd.
Sinds april dit jaar in het bezit van een Dufour 29. (heb mijn dufour 24 nu in de verkoop. geinteresseerden?).
In deze Dufour zit dus die dieselmotor. Loopt als een zonnetje maar toen ik voor de sluis de motor aan wilde zetten, lukte dat wel maar: in z?n vrij maakt deze toeren (zowel voor als achteruit) maar als je het knopje loslaat en dus in z?n versnelling staat gebeurt er niets meer.
Kabels zijn gewoon aangesloten
Even later pakte hij weer en voer de sluis in. toen ik wilde afremmen, dus in z?n achteruit wilde zetten, pakte hij weer niet waarop een best spannende periode aanbrak in de sluis.
Kan iemand mij een tip geven wat dit kan zijn. 
Groet Joost

Beli39302,6371643519

Beste Joost,
Mijn 2800 heeft er ook en loopt altijd goed. Mocht je aan het IJsselmeer liggen, dan kan ik je de dealer in Hoorn aanbevelen. Bel ze desnoods eerst eens.
Groet en succes!

Joost,
Lijkt een koppelings-probleem, maar …
Als nu zoiets weer gebeurd, en je bent lid van de Wegenwacht, dan kan je hen onderweg laten komen. Naar laten kijken kan geen kwaad. Heb je er zelf weinig verstand van, dan zou ik snel de motor na laten kijken, want dit geeft gevaarlijke situaties, waardoor je jezelf en andere schade kan toe brengen.
In zuid Nederland zitten uiteraard diverse dealers. In Ridderkerk Mulder, in Bruinisse Vd Swaay, in Noordschans bij de Dufourdealer etc.
Snel doen! Succes,

Op dit moment ligt de boot ter controle. Ik kwam er zelf niet meer uit.
jullie horen nog wat het is geweest.
Groet Joost