Mariposa - nieuwe aanmelder

Hallo Dufour enthousiastelingen.
Sinds half juli 2006 zijn wij eigenaar van een Dufour 30 classic van het bouwjaar 2000. Ons schip kochten we bij Dufour jachtwerf in Muiden. In juli zeilden we het eerste weekend naar Lelystad, Hoorn en weer retour Muiden. Eind juli begon onze vakantie en zijn we begonnen aan een rondje Ijsselmeer en vervolgens via Amsterdam, Spaarne en via de staande mast route over Leiden, Alphen, Dordrecht naar onze thuishaven Noordschans gevaren. Daarvandaan meteen een weekje het Haringvliet en de Grevelingen op. Augustus was d? maand om je schip goed te leren kennen. Veel harde wind en veel regen. De regenpakken zijn weer eens goed gebruikt.
De afgelopen maanden hebben wij het schip goed leren kennen en minitieus loop ik nu alle zaken na. Zo kom ik op het forum heel veel herkenbare onderwerpen tegen … en zoek ze tot op de bodem uit.
Enkele reeds gerealiseerde verbeteringen: Lazy jacks via een leuke nieuwe manier aangebracht, midscheeps kikkers geplaatst, kastindeling achtercabine aangepast en ik ben bezig met de bouw van een genuaboom. Ook de accu-indeling wordt aangepast en uitgebreid en de gehele bedrading wordt gemoderniseerd. Kortom … genoeg te doen.

Met vriendelijke groet,  Piet - Mariposa (betekend vlinder - Spaans / wij glijden op de wind vrij en blij van plaats naar plaats).
   mariposa39044,6883101852

Hartelijk welkom hier en op het Hollands Diep. Wij liggen met de Dufour 1800 in Willemstad… we komen elkaar wel tegen!!
Groetjes!

Piet,
Welkom op het forum en veel plezier met je Dufour. Je hebt toch wel alvast een Dufourvaarders-vlaggetje besteld bij Richard (Riesmo)? We zullen elkaar heus nog wel eens tegen komen op het Hollandsch Diep of elders in Zeeland.
Ciao,