Log

Geachte forumleden/lezers
Probeer al enige tijd mijn log aan de praat te krijgen, ST6000.
Hij was/is schoon, heb nu een nieuw wieltje geplaatst maar de uitlezing blijft 0. De watertemperatuur geeft hij wel goed weer. Het magneetje is goed in het wieltje, getest met schroevendraaier en volgens mij kan het de bekabeling niet zijn omdat hij de temperatuur geeft en ook 0.00 en geen —. Begint een beetje een principe kwestie te worden. Wellicht heeft iemand hetzelfde meegemaakt. Schip is uit 2000, DC 36.
alvast bedankt en met groeten
xander vd steen
“Buenaventura”

Mijn suggestie is om te controleren of het log in de juiste richting is gemonteerd. Mocht je twijfelen draai de opnemer 180 graden en controleer de werking. Grote kans dat hij het doet.
P.S. doe het uitnemen/omdraaien op een veilige plaats, bijvoorbeeld in je eigen ligplaats, en controleer op de goede afdichting.

Kees,
Omdraaien kan eigenlijk niet, want er zit een palletje die dat voorkomt. Op het log staat ook een pijltje in welke richting het log gemonteerd moet worden. Al met Raymarine zelf contact gehad?
Ciao,

Heren,
Goedenavond, log is maar op een manier te plaatsen, palletje van hans, anders blijft deze lekken en heb reeds contact gehad met raymarine maar, na 2 weken, nog geen antwoord en ik hoopte, met alle respect, dat iemand wellicht hetzelfde een keer heeft meegemaakt. Dus wellicht,
alvast bedankt en met groet
xander vd steen
“buenaventura”

Xander.
Vorig jaar was hij soms ook van slag, ik dacht ook aan het wieltje. Ik heb hem ook afgelopen winter extra aandacht gegeven. Vorig jaar bij het tewatergaan was ik er niet bij, dus het had beschadigt kunnen zijn. Nu denk ik dat je eens moet kijken aan de onderzijde van je stuurkolom benedendeks. Als je in de bakboord hut achterin die witte plaat losmaakt kan je zien dat er kroonsteen zit die verbonden is met zwarte draad die naar je instrumenten loopt. Nu is daar de mogelijkheid dat er net dat draadtje loszit.
Verder kun je kontakt opnemen bij een dealer in Zierikzee van raymarine.Deze gasten helpen je wel spoedig is mijn ervaring. Twee jaar geleden hielpen ze snel met de rand van de stuurautomaat.
Gaat goed hoorde ik van Ria en George van de Ex-Axxi. Ben ik erg blij mee. Wij zijn nog steeds zoekende naar een boot met een laag vrijboord voor An. Na een Trintella jacht, via een Hallberg-Rassy 312, verder naar een Najad 320 lopen we momenteel warm (hoop ik) voor een Dehler. Maar het blijven nog dagdromen, dat begrijp je wel.
Oud schipper van de “buenaventura” (Neeltje)voor de niet ingewijden.

Mogelijk duidt dit op vocht in het contact of kabel bij een verbinding ergens!
Succes,

Goedenmiddag Leo,
Bedankt voor je respons, ga dit straks bekijken. Overigens, voor hans, antwoord van raymarine was" demonteer en ga langs de dealer" dus word je nog niet echt wijzer. Het voordeel voorlopig van zelf zoeken is dat je gelijk je schip leert kennen. En leo hij bevalt prima, met groeten
xander v/d steen
“Buenaventura”