Lader

Zijn er mensen die ervaring hebben met de sterling 20A lader? Of met een ander type?
Hoe moet je de lader/accu’s configureren om hem ook als powerpack te laten functioneren?
Zijn er mensen die met gescheiden accu’s werken, hoe kan je deze het best aansluiten op een lader?
 

Ik heb destijds een Victron automatische acculader ge?nstalleerd. Deze bedient 2 accu’s en voor het laden van deze twee accu’s is een diodebrug gemonteerd tussen de lader en de accu’s. De diodebrug heb ik in de accubak tegen de wand geplaatst en de lader zit tegen het schot achter de achterkajuit, links van het luikje wat er zit. Zo zit de lader uit de weg.
Ik neem aan dat je met powerpack een omvormer bedoelt. Hier heb ik geen ervaring mee maar hier zullen ze o.a. bij Victron ook wel aansluitschema’s voor hebben.
groet Raymond

[size=12]Wij hebben de sterling 20A, gemonteerd bij oplevering dus niet veel ervaring met installatie…[/size]
[size=12]http://www.busse-yachtshop.de/da_sterling-lader.html[/size]
[size=12]Als walstroom is aangesloten, worden de accu’s opgeladen en wanneer deze volledig zijn opgeladen wordt de lader ingezet als powerpack - de accu’s zijn dan ‘losgekoppeld’. Kijk op de site van [/size][size=12]Sake Reeker Scheepstechniek[/size][size=12] voor meer uitleg. (site van Sake is tijdelijk uit de lucht, tenminste, dat hoop ik voor hem)[/size]
[size=12]Richard[/size]Riesmo38501,8103472222