Kuipbanken scharnierend maken

Hallo,
Momenteel zitten mijn kuipbanken (van teakhout) vastgeschroefd aan de onderliggende bank. Ik vind dat niet handig (ivm schoonmaken etc) en wil deze nu scharnierend maken door scharnieren te plaatsen op de banken en aan de zijkanten van de kuip.
Kan ik gewoon rvs schroeven in de zijkanten draaien of is het beter om bouten en moeren te gebruiken ? (Ik weet trouwens niet of ik daar bij kan komen, misschein wel aan bb kant warr de baskkist zit maar aan stuurboorkant heb ik heb nooit bekeken ?)

Hoi,
Gewone rvs schroeven gaat zeker niet lukken; dan draai je je polyester zeker in de soep en ga je je handen enzo openhalen aan de binnenkant als je er eens bij moet. Je zou parkers kunnen proberen maar op mijn boot zeker niet. Heb ik eens met een luchthapper geprobeerd maar vond ik geen succes. Wil je dat wel; boor dan goed voor met de juiste diameter. Nette gaten door en door boren en met een rvs bout en moer (plaatje erachter) vastzetten is de minst vervelende en duurzaamste optie. Aan stuurboord zit je in je hondenkooi; pas wel op waar je boort want er zit hier en daar ook een binnenmal waar je niet doorheen moet (dat ligt eraan aan welke kant je hem laat scharnieren).
Ik vind elk gat in een polyester boot er een teveel dus ben daar erg terughoudend in. Succes
Wim