kikkers voordek

Hallo , heeft iemand ooit al eens de kikkers op het voordek van een 2800 verwijderd? Zo ja , hoe kun je daar vanaf de onderkant bij komen?
Groet Rein

Beste Rein,

Wellicht via het luik in de voorpunt. Schroef het los en kijk eens of je genoeg ruimte hebt om erbij te kunnen. Weet je wel zeker dat je ze eraf wilt halen?

Hallo Jan, ik zal het eens bekijken. Ik wil ze verplaatsen naar de zijkant. Dat heb ik aan de achterkant ook gedaan. Ik heb een stuk van de voetlijst weggeslepen en de kikkers daarna op de rand gezet , wij vinden veel gemakkelijker met name als je een spring wilt zetten. De kikkers aan de voorkant zitten erg dicht bij de trommel van de rolfok.
Bedankt voor je reactie , groet Rein

Beste Rein,

Waarschijnlijk weet je wat je doet. Of je de kikkers even stevig weet te plaatsen op de voetrails als ze nu zitten kan ik niet beoordelen. Zelf ben ik allergisch voor nieuwe gaten in het polyester. Ik heb op mijn 2800 aan stuurboord ook een scheur in het polyester omdat ooit eens iemand te veel kracht heeft uitgeoefend op een scepter, die ik overigens aan de voet heb verstevigd. Zelf denk ik eraan ooit nog eens een kikker op de genuarails bij te plaatsen, kan ook erg handig zijn voor een spring. Ik blijf benieuwd wat je ontdekt t.a.v. de huidige kikkers.