Inbouwen koelbox in dufour 2800

Hallo Paul, Ja dat is ook nog een optie ik ga van het weekend de wasbak eens verwijderen en kijken of dat mogelijk is. De wasbak verwijderen had ik zelf niet aan gedacht , ik zag door het gat in de bakskist wel de compressor en was al aan het bedenken hoe ik daar bij moest komen, maar door jou foto’s ging er een lichtje branden. Ook eens kijken of ik erachter kan komen hoe oud deze eigenlijk is en dan kan ik ook meteen zien of de box geïsoleerd is.
Nu staat hij wel stroom te gebruiken en doet niets beetje zonde.ook mijn thermostaat zit vast en kan hem niet eens uit zetten. Maar ieder geval bedankt voor je info en je aanbod. Groet Peter

Dag forumleden,

ik heb mij jaren geleden lid gemaakt maar eigenlijk nooit actief geweest. Sinds 20 jaar eigenaar van een Dufour 2800 en vorig jaar een koelunit ingebouwd. Ik heb inmiddels vrij veel aan de boot gedaan (AIS, Koeling, kachel (ja zo’n Aliexpress ding), bedden veranderd. Alles werkt :slight_smile:. Ik zelf heb gewoon het gehele stuk eruitgezaagd om onder de gootsteen te komen en vervolgens een inzetstuk weer op maar gemaakt. Ik moest er toch bij want de verwarmingsunit zit in de kuipbaken de blazer ervan gaat ook onder gootsteen door.
Ik zal kijken of ik wat vaker informatie er op zal zetten. Dit jaar staat het onderzoek van mijn dynamo op de lijst en de MD7a uit 1978 wat schoonmaken en mogelijk wat opkalefateren als dat mogelijk is :frowning:.

Groet, Arjen