Geen alarm en wierfilter meer

Hoi Dufourvaarders,
Al eerder hadden we een onderwerp over de wierfilters, die niet meer standaard op de nieuwe motoren zaten.
Nu constateerder ik ook dat er eigenlijk geen alarm, accoustisch geluid, meer op de motoren zit. In ieder geval niet standaard. Wij hebben op onze D34PP zo’n mooi nieuw motorpaneeltje en constateerde dat het symbooltje van de dynamo brandde. Heel, heel vaag in de verte hoorde we iets van een geluidje, maar dat mocht dus geen naam hebben. Bij navraag bleek dus dat een accoustisch alarm niet standaard meer is. We hebben er wel 1 oplaten zetten! niet goedkoop!
Dus boys (and girls) even checken!?

Als er geen alarm opzit wat was dan dat heel vaag geluidje.Op mijn eenvoudige 34P zit standaard wel een wierfilter en wel een alarm. Geen enkel probleem dus.
Groeten vanaf de Zoute Zoen.
 

Ook mijn 34P (2004) heeft zowel een wierfilter als een alarm.
Guido Flach/NoorderZon

Ja hoor. Ik heb ook een wierpot en een alarm. De wierpot zit zo strak dicht dat ik hem met geen mogelijkheid open krijg maar goed, hij zit er wel
 
Gr
Nick

Hans,
Een wierpot zat er bij mij niet standaard op maar deze heb ik wel gelijk laten monteren. Hij zit in de bakskist dus ook makkelijk bereikbaar. Een alarm zit er bij mij wel gewoon op dus geen probleem.
Gr Raymond

Hoi Raymond,
Kan je eens een foto sturen hoe ze dat hebben gedaan. Ben wel benieuwd, want ik wil eigenlijk ook nog een wierfilter monteren. Mooi klusje voor de winter in Strijensas, niet?
Alarm zit er inmiddels op. Het oude was een eigenlijk meer een intern alarm, maar super vaag in de kuip te horen (heb hele goede oren!).
Jullie boffen maar, dan is de mijne zeker wel heel nieuw, of hebben ze er stiekem e.e.a. afgehaald LOL. Nee hoor, het zijn nieuwe specificaties, hoorde ik. Dus als je een 34 P of PP aanschaft, ff checken!
Ciao,

Ook mijn P heeft wierfilter en alarm… zelfs al een keer een paling in mijn wierfilter gevangen! Dus wat mij betreft absoluut een aanrader om te hebben . Moet er tenslotte niet aan denken dat de paling in het koelsysteem ook nog even gekookt was .
Maatskip39339,7038425926
2007-09-14_165231_1823kl.jpg

Hans,
Ik zal wel wat foto’s maken komend weekend.
Gr Raymond

Oke, thanks,
 

ik heb toch ook de wierfilter en alarm moeten laten bijplaatsen hoor …het was niet standaard aanwezig… tot mijn verbazing overigens.

Reflex,
Hoe is bij jou de wierfilter gemonteerd? Kan je ook een foto sturen.
Ciao,

Hans,
Zoals beloofd de foto’s van de wierpot.


Gr Raymond

Hoi Raymond,
bedankt. Hoe lopen de slangen? vanaf de inlaat bij de saildrive voor je motor langs naar de bakkist, wierfilter en weer terug naar het waterpompje met het waaiertje? Waar zit dit precies in de bakkist? Zijn het niet een beetje lange slangen?
Hoe hebben anderen het gedaan?
Ciao,

Hans,
De wierpot zit als het ware aan de achterkant, zie het witte schot, van de motorruimte. Hij zit geschroefd op de wand tussen de bakskist en de achterhut. De rode slang loopt langs de motor naar voren naar de waterpomp. Vanuit de positie van de foto’s loopt de slang rechts van de motor naar voren.
Of het lange slangen zijn weet ik niet, bij mijn D30 zat de wierpot nog hoger, en verder, in de bakskist en waren de slangen dus nog langer. Ik heb hier nooit problemen mee ondervonden evenals met de huidige motor.
Gr Raymond

Raymond,
Als ik een keer in Strijensas ben, als ik op de kant sta, zoek ik je wel eens op, om te kijken. Ga je ook de kant op?
Ciao,

Hans,
Ja, de Bon-Vivant zal in de loop van oktober de kant op gaan.
Gr Raymond

Raymond,
Wij gaan pas in begin november op de kant. In de herfstvakantie gaan wij meestal nog een weekje zeilen in Zeeland.
CU,